Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) 2021.gadā īstenotajā smēķēšanas produktu reklāmas ierobežojumu uzraudzības projektā konstatējis 25 pārkāpumus. Būtiska un satraucoša tendence: smēķēšanas produktu reklāmas ierobežojumi ir pārkāpti tieši tajās vidēs un kanālos, kas ir populārākie jauniešu vidū (interneta vide, sociālie mediji), kā arī vietās, kur fiziski pulcējas un satiekas jaunieši.

Tāpēc PTAC aicina patērētājus ziņot par elektronisko cigarešu, to uzpildes flakonu, tabakas vai nikotīna produktu reklāmu

PTAC aicinājumam labprātīgi novērst konstatētos Tabakas izstrādājumu, augu smēķēšanas produktu, elektronisko smēķēšanas ierīču un to šķidrumu aprites likumā noteikto prasību pārkāpumus ir atsaukušies 13 no 16 komersantiem.

Par projektu stāsta Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktores vietniece Ieva Baldiņa.

Cik populārā jauniešu vidū šobrīd ir smēķēšana, vērtē Slimību profilakses un kontroles centra vecākā sabiedrības veselības analītiķe Una Mārtiņsone. Viņa norāda, ka jauniešu vidū īpaši populāras ir tieši elektroniskās cigaretes, bet kopumā jaunieši smēķē mazāk.