Satiksmes ministrija "Rail Baltica" projekta turpināšanu piedāvā organizēt kārtās un piedāvā risinājumu arī Rīgas dzelzceļa stacijas un lidostas iekļaušanai maršrutā. Plāns paredz Rīgas lidostu ar pilsētas centru vismaz uz laiku savienot ar jau esošo platāko sliežu ceļu. Par šāda risinājuma atbilstību Eriopas regulai gan būtu jāpārliecina Eiropas Komisija.
Visa „Rail Baltica” projekta īstenošana līdz 2030. gadam neizdosies nevienā no Baltijas valstīm. To uzņēmums „RB Rail” paziņoja jau vasarā. Satiksmes ministrija ar dzelzceļa nozari projekta virzību piedāvā organizēt kārtās, primāri vadoties no Eiropas Komisijas apstiprinātā līdzfinansējuma. Pamattrases izbūvei tie ir 85% no visām izmaksām.
Daudzgadu budžetā līdz 2027. gada beigām Latvija var pretendēt uz 160 miljoniem eiro. Raugoties uz nākamo budžeta periodu, cer uz līdzīgu atbalsta apjomu, pēc „Rail Baltica” projekta tematiskās komitejas sēdes norādīja Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietniece Kristīne Melnača.
Lai arī stāsts ir par elektrisko jaudu, tomēr Ina Lastovecka atgādina, ka daudzos darbos neiztika bez sentēvu metodēm. To var redzēt vairākās ekspozīcijā izvietotās fotogrāfijās, kur elektromontieri pārvietojas zirga vilktos ratos, vienā fotoattēlā fiksēts skats pie elektrodarbnīcām pagājušā gadsimta 60. gados, kur redzam pagalmā novietoto transportu – vienā rindā stāv zirgs, velosipēdi, motocikli un vieglās automašīnas. Tāpat neizstājams palīgs vēl ilgi bija slīmests – asmens ar koka rokturiem abos galos.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X