Gudrāki bērni, kvalitatīvāka izglītības sistēma vai vieglāki eksāmeni? Tāds jautājums rodas par pamatskolēnu un vidusskolēnu centralizēto eksāmenu provizoriskajiem rezultātiem matemātikā, kurā novērots viens no lielākajiem kāpumiem no visiem šī gada centralizētajiem eksāmeniem – vairāk nekā par 10 procentpunktiem vidējais vērtējums matemātikā pieaudzis pamatskolēniem un vairāk par 9 procentpunktiem optimālā līmeņa eksāmenā vidusskolēniem. Šos un citu skolēnu centralizēto eksāmenu rezultātus šodien apkopoja Valsts izglītības attīstības aģentūra.

To, ka eksāmeni būtu mākslīgi vienkāršoti Valsts izglītības attīstības aģentūra kategoriski noliedz, uzsverot, ka tie ir veidoti atbilstoši noteiktajiem standartiem. Viņi norāda, ka ļoti rūpīgi vērtējuši iepriekšējo matemātikas eksāmenu rezultātus un kādus uzlabojumus tajā vajag ieviest. Uzklausīja skolotājus, kuri iepriekš teikuši, ka vajag biežāk komunicēt par eksāmena programmu, par prasmēm, ko pārbadīs. Izskatās, ka tas nesis vēlamos augļus, jo, ja paskatās uz nenokārtojušo skaitu, tad tas šogad ir krietni samazinājies. No 17 tūkstošiem 9. klases skolēnu matemātikas eksāmenā mazāk par 10% saņēma 310 bērnu. Tas ir gandrīz divreiz mazāk, nekā pagājušajā gadā.