Latvijā nepieciešami uzlabojumi gan infrastruktūrā, ieviešot četrjoslu atdalošos balstus, gan arī izmaiņas likumā, sniedzot lielāku pieeju ekspertiem, kas pēta ceļu satiksmes negadījumus. Tāpat trīskāršos radaru skaitu valstī, lai mazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu. Tā secināts Satiksmes ministrijā notikušajā preses konferencē, piedaloties vairāku nozaru pārstāvjiem. Cik reāli ir panākt likuma izmaiņas un izbūvēt Latvijā četrjoslu ātrgaitas šosejas?

Ņemot vērā pēdējo nedēļu traģiskos ceļu satiksmes negadījumus, Satiksmes ministrija organizēja preses konferenci, kurā informēja par drošību uz ceļiem, kā arī par aktuālo negadījumu statistiku, par biežāk izplatītajiem iemesliem ceļu satiksmes negadījumu izraisīšanā, par pasākumiem ceļu satiksmes drošības uzlabošanā.

Primāri šobrīd būtu atbildēt uz jautājumu - kāpēc cilvēki ir tā rīkojušies, kāpēc pārsniedz ātrumu un veic bīstamus apdzīšanas manervus?

Satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis vērtē, ka ir nepieciešams veikt likuma grozījumus, kas atvieglotu pieeju uzvedības un medicīnas speciālistiem informācijai un ļautu izpētīt, kāpēc notiek tik smagas avārijas Latvijā un kādi faktori to ietekmē? Pašlaik speciālistu darbu ierobežo pieeja šiem datiem, jo krimināllietu dokumenti ir ierobežotas pieejamības informācija. Ja tas tiktu mainīts, ekpertiem būtu iespēja ātrāk izpētīt smagas avārijas cēloņus. Kā arī būtu nepieciešama iespēja uzvedības pētniekiem intervēt cietušos notikuma vietā.

Kā norādija Valsts policijas Reaģēšanas pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis, šobrīd norit īpaša kontrole uz ceļiem, kur notika pēdējā laika smagākās avārijas, kas laupīja sešu cilvēku dzīvības. Vakar, 2. jūlijā, kontrolreidā uz A9 un A10 šosesijas, pielietojot tehniskās iekārtas un pat neapturot autovadītājus, tika konstatēti 450 ātrumpārkāpēji. Ātrums ir viens no lielākajiem draudiem, kas izraisa ceļu satiksmes negadījumus. Tāpat policija uzsvēra, ka datu analīzes laikā secināts, ka ātrumpārkāpēji to dara apzināti, ātruma pārkāpšana nav notikusi neapzināti.