Šoreiz raidījumā daudz tēmu - par govīm, kas zvana saimniekiem, par eklēriem pa pastu, par to, kā vedies uzņēmumiem, kas ienākuši biržā, un par būvnieku "Merko Ehitus", kas jau labu laiku ir biržā. 

Par govīm un eklēriem jeb par digitalizāciju, kā jau Covid pandēmijas kārtējā vilnī pienākas. Ja precīzāk - par uzņēmumiem, kuri nenāk pirmie prātā, domājot par digitālo risinājumu ieviešanu.

Pēc bankas "Citadele" veiktās aptaujas gandrīz puse Latvijas uzņēmumu plāno ieguldīt digitalizācijā - rēķinu izrakstīšanā, biznesa atskaišu veidošanā un tā tālāk. Bet kas pārsteidz, gandrīz trešdaļa biznesa rezultātiem seko līdzi reizi mēnesī un 14% - vēl retāk. Bankas "Citadele" valdes loceklis Vladislavs Mironovs saka, ka tas mainās.

Par dažādiem risinājumiem domā pat uzņemumi, kuru bizness pirmajā mirklī nesaistās ar digitalizāciju. Piemēram, piena lopkopība. Uzņēmumā "Tārgalīte", kur ir 264 slaucamas govis, ieviests slaukšanas robots. Tas nozīmē, ka govis tiek slauktas, nevis tad, kad slaucēja ierodas, bet jebkurā laikā, kad vien tās vēlas. "Zvanus" no govīm visbiežāk saņem Ieva Zariņa, Sia "Tārgalīte" valdes locekle. 

Uzņēmums ieguldījis 1,8 miljonus eiro un izlemt to darīt neesot bijis viegli. Un galvenais virzītājs šāda risinājuma izvēlei bijis darbaspēka trūkums. Vēl ieguvumu ailītē - izslaukumi jau šobrīd, pāris mēnešus pēc sistēmas ieviešanas, esot augstāki un arī govju veselības problēmas gājušas mazumā un tiek pamanītas ātrāk. 

Bet kā ar eklēriem no internetveikala? Pērkot pārtiku attālināti, cilvēki vēlas visu iegādāties vienā vietā, nevis skraidīt pa daudziem un dažādiem veikaliem, piepildot savu pārtikas grozu. Tas nenozīmē, ka specializētiem veikaliem nav iespēju. Piemēram, maizes un konditorejas ražotājs "Liepkalni". Ko viņi sapratuši, atverot interneta veikalu, jautājam uzņēmuma pārstāvei Agnei Eglītei. Īsā atbilde - jāatrod sava niša. Un "Liepkalniem" tās ir divas. Pirmā - bezglutēna produkti. Un otrā - pasūtījumi, ko veic ērtības labad. 

Gan "Liepkalnu", gan "Tārgalītes" pārstāvniejiem arī jautājam, kā bija reāli dzīvē ieviest šos jauninājumus un pārliecināt darbiniekus tos lietot. Protams, no sākuma bijusi skepse. Bet kā saka Agne Eglīte, ja jauninājums tiešām palīdzēs darbiniekiem strādāt, atvieglos ikdienu - itin ātri pat lielākie skeptiķi to sāks izmantot.