Raidījumā Pievienotā vērtība stāsts par veidiem, kā uzņēmumi apstrādā un analizē visu, ko par mums zina, lai labāk pārdotu savas preces un pakalpojumus. Arī par to, kā klienti to var izmantot savā labā. Iepazīstam arī kāda jaunuzņēmuma stāstu, kā tas pārdzīvo un izmanto pandēmijas laiku savā labā. 

Daļa veikalu atkal drīkst strādāt un kā varējām novērot - pie dažiem veikaliem cilvēki ir gatavi stāvēt garu garās rindās, tomēr nonoliedzami viens ieguvums no pandēmijas ir interneta tirdzniecības attīstība. Veikali, kuri domāja, ka varēs bez tā iztikt, bija spiesti pielāgoties, arī klientiem nācās vien apgūt, kā tās lietas darbojas, kā sev nopirkt pareizās bikses vai apavus. 

Bet līdz ar jaunām iespējām arī jauni izaicinājumi un problēmas. Interneta tirdzniecības apjomi aug griezdamies, to apliecina, piemēram, fakts, ka  "Amazon" radītājs Jefs Bezos ir atkal bagātākais cilvēks pasaulē un pandēmijas laikā kļuvis divreiz turīgāks. Bagātie kļūst bagātāki un nabagie nabagāki - no otras puses - strauji pieaugusi arī konkurence interneta tirdzniecībā. Tajā par augsti novērtētu mākslu kļuvusi spēja klientiem piedāvāt tieši to, ko viņiem vajag, un to, ko tie meklē jeb profesionāli sakot - klientu personalizācija. 

Lielā mērā pateicoties tai, telekomunikāciju grupa "Bite" savu pakalpjumu un preču tirdzniecību internetā pērn kāpinājis par 50%, uzskata šīs grupas e-komercijas platformas arhitekts Renārs Neimanis. Konferencē “Uzņēmēju dienās Kurzemē 2021” Neimanis skaidroja, ka tiklīdz cilvēks apmeklē uzņēmuma mājaslapu, tā jau sākas informācijas vākšana par viņu, lai parādītu piedāvājumus, reklāmas mērķētas tieši konkrētam cilvēkam.

Skaidrs ir tas, ka mūs savā ziņā izseko un mēģina izskaitļot, ko mēs gribētu pirkt. Tas var būt biedējoši, bet ir arī ieguvumi, uzņēmumi cenšas parādīt mums vajadzīgu piedāvājumu reklāmas. Gluži kā fiziskā veikalā, pārdevējs taču arī redz, kādiem apaviem vai telefoniem pievēršam uzmanību un attiecīgi var izteikt piedāvājumu: ziniet, mums šodien zilajām biksēm un dzeltenajiem telefoniem ir atlaide. 

Un tāds kā praktiski noderīgs padoms - arī internetā, gluži kā austrumu tirgū, dažkārt labāko cenu un piedāvājumu var iegūt, kad jau esat ar skatu uz durvīm un ejat prom neko nenopircis.