Kopā Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes profesori Vitu Zelči lapojam 60 gadus senus un jaunāku laiku studentu diplomdarbus, kuros pētīts Latvijas Radio. Tuvāk ielūkojamies bijušā Latvijas Radio Reklāmas un mārketinga daļas vadītāja Andra Morkāna maģistra darbā „Radio dzimšana un iekļaušanās sabiedrības dzīvē" un bijušā Ziņu dienesta producenta Jāņa Juzefoviča bakalaura darbā par klātbūtnes efektu radio reportāžās. Tostarp arī uzzinām, kādās vietās tagadējie žurnālistikas studenti klausās radio.

„Nekad iepriekš civilizācijas vēsturē ne­bija bijis me­dijs, kas bū­tu pārraidījis tik daudz informācijas tik plašai auditorijai. Radio gluži kā pasta sistēma sa­­­sniedza sa­biedrību pat visattālākajā vietās „Nāk ra­diodrudzis! Veļas pār pasauli radiodrudža vilnis. Kur tas nonāk, tur visi sa­slimst.[…] Esiet uz­ma­nīgi! Arī mums tuvojas radiodrudzis.”  Ar šo metaforu sabiedrībai tika no­­do­ta ziņa, ka būt par radioklausītāju ir moderni un reizē – neizbēgami.”

Tādas rindas var lasīt Latvijas Radio bijušā Reklāmas un mārketinga daļas vadītāja Andra Morkāna maģistra darbā "Radio dzimšana un iekļaušanās sabiedrības dzīvē: radio diskurss Latvijas presē (1921-1934)".

Plašāk par to kā savulaik radio ietekmēja savus klausītājus sarunā ar Andri Morkānu.

"Radio  ar savu izteiksmes līdzekļu palīdzību spēj rosināt iztēli, katram klausītājam  pašam iedomājoties savu neatkārtojamo attēlu."

Tā  2004. gada bakalaura darbā "Klātbūtnes efekta veidošana radio raidījumos" rakstīja toreizējais komunikācijas zinātņu students un Latvijas Radio ziņu dienesta producents Jānis Juzefovičs, tagad - Rīgas Stradiņa universitātes vadošais pētnieks mediju un komunikācijas nozarē. Viņš bija arī tas, kurš tolaik, tā teikt, atdzīvināja reportāžas žanru radio ziņās.