Latviešu valodas aģentūras skolēnu radošo darbu konkursa „Kas ir tavs varonis šodien?” uzvarētāju labāko darbu fragmenti. 2. raidījums.
Konkursā piedalījās skolēni no dažādiem Latvijas novadiem, kā arī no Latviešu skolām pasaulē un Latviešu valodas aģentūras tālmācību nodarbību audzēkņi.
- Otrajā raidījumā skan fragmenti no domrakstiem, kuru autori ir:
- Elīza Kurcalte, Pļaviņu vidusskolas 8.b klase
- Juris Zeiza, Cēsu 1. pamatskolas 9. klase
- Ance Siliņa, Ventspils 1. pamatskolas 9. klase
- Eduards Gasūns, Codes pamatskolas 6. klase
- Elza Kristsone, Āgenskalna Valsts ģimnāzijas 8. klase
- Alans Ļaudups, Briseles 1. Eiropas skola Uklē, 15 gadi
- Agnete Esmeralda Lauce, Ojāra Vācieša Gaujienas pamatskolas 8. klase
- Oskars Kasendra, Rīgas 45. vidusskolas 6.a klase
- Marta Bruzgule, Viļānu vidusskolas 9.a klase
- Tomass Gustavs Celenbergs, Dāvja Ozoliņa Apes pamatskolas 7. klase
- Agate Kolna, Barkavas pamatskolas 6. klase
Skolēnu darbus lasa Katrīna Griga un Jānis Āmanis. Skan Raimonda Tiguļa mūzika. Raidījumu ierakstīja un muzikāli noformēja Valdis Zilveris. Režisors Valdis Lūriņš, redaktore Dzintra Matuzāle, producentes Māra Eglīte un Velga Līcīte-Meldere.
2024. gada ieraksts.
Elīza Kurcalte, Pļaviņu vidusskolas 8.b klase:
„Varonis katra izpratnē un sabiedrībā kopumā dažādos laikos ir nozīmējis ko citu. Kādam tas ir radinieks, draugs, slavenība vai, mūslaiku ģeopolitiskās situācijas kontekstā, neatkarības un demokrātijas aizstāvis. Šis jēdziens var būt ļoti plašs un laika gaitā kā kolektīvajā, tā individuālajā uztverē mainīties.
Par saviem varoņiem nolēmu izvirzīt savus vecvecākus no tēva puses – Vizmu un Kārli Kurcaltus. Savas dzimtas kamoliņu esmu atritinājusi līdz 19. gadsimta vidum, un ir daudz cilvēku, kuri varētu pretendēt uz šo titulu, bet vecmamma un vectēvs ir pirmie, par kuriem iedomājos, dzirdot šādu jautājumu.”
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X