Latvijas Arhitektūras muzejā iepazīsim izcilā Rīgas pilsētas galvenā būvmeistara Kristofa Hāberlanda radīto projektu Ikšķiles muižai, arhitekta Aleksandra Birzenieka skici "Laimas" pulkstenim un multimākslinieka un diplomēta arhitekta Hardija Lediņa vīziju par Daugavas kreisā krasta panorāmu.

Iespējams, Latvijas  arhitektūras  muzejs ir viens no mazākajiem muzejiem Latvijā. Tas atrodas vēsturisko ēku kompleksā „Trīs brāļi”, un te  glabājas  mūsu valsts arhitektūras mantojums – izcilu šīs nozares speciālistu darbu oriģināli – zīmējumi, skices, rasējumi un akvareļi, modeļi un maketi. Raidījumā aplūkosim dažādu laika periodu arhitektu veikumus viņu atstātajos zīmējumos.

Iepazīstina Latvijas  arhitektūras muzeja krājuma glabātāja Ināra Appena.

Viena no senākajām muzeja krājuma „pērlēm” ir cilvēka, kurš ir projektējis Katlakalna baznīcu, luterāņu dievnamu Alūksnē, Rīgas pilsētas teātri, tagadējo Vāgnera namu, Rīgas bibliotēku, kur tagad atrodas Rīgas vēstures un kuģniecība muzeja  Kolonnu zāle, darbu. Tās ir ēkas, kas saglabājušas to projektētāja Kristofa Hāberlanda pieskārienu, bet muzejā glabājas šī vācbaltu arhitekta zīmējums Ikšķiles muižai.

Hardija Lediņa dziesma, kas skan raidījumā bija viens no pašmāju hitiem diskotekās pagājušā gadsimta  80. gadu otrajā pusē. Hardijs Lediņš bija viens no dziesmas autoriem, tolaik populārs dīdžejs. Tas pats, kurš 1982. gadā kopā ar domubiedriem nodibina eksperimentālās mūzikas grupu „NSRD” jeb „Nebijušu sajūtu restaurēšanas darbnīcu”, plašāk zināms kā avangardisks mūziķis un mākslinieks. Bet Hardijs Lediņš bija arī diplomēts arhitekts un   darbību šajā jomā liecina Latvijas  arhitektūras muzeja darba telpās pie sienas ierāmēts krāsains zīmējums – tapis 1984. gadā, nosaukums „Zilā līča māja”.

Vēlmē uzzināt ko vairāk par šo zīmējumā iemūžināto Hardija Lediņa vīziju devos pie  Laikmetīgās mākslas, dizaina un arhitektūras institūta pētnieces, mākslas zinātnieces Māras Traumanes, kura padziļināti ir pētījusi minētā multimākslinieka un arhitekta daiļradi.