Raiņa un Aspazijas vasarnīcas muzeja speciāliste Astrīda Cīrule stāsta, kā Rainis uz jūru gājis un par iecienītajiem dzejnieka rakstāmrīkiem - dēlīti un zīmuli, atklāj, kā tapa dzejoļi par jūru un kā notika darbs pie viņa portreta, ko gleznoja mākslinieks Jānis Roberts Tillbergs.

Rainis un Aspazija vasarnīcu Jūrmalā, Majoros, iegādājās 1926. gada rudenī. Rainis šeit pavadīja savas dzīves pēdējās vasaras no 1927. līdz 1929. gadam. Tāpat kā tagad, arī pagājušā gadsimta 20. gados pludmale vasaras dienās bija cilvēku pilna un Rainis, kuram ļaužu drūzma ne visai gāja pie sirds, peldes jūrā baudīja  agros rītos.

Raidījuma skanēšanas laikā Raiņa un Aspazijas vasarnīcā ir nule atvērta izstāde “Rainis un jūra”. Kā teic Astrīda Cīrule, „šajā izstādē mēs gribam pieskarties tā taustāmi un fiziski, kā Rainis jutās Jūrmalā, gan arī abstrakti un  filozofiski, kā jūra tiek atspoguļota viņa dzejā”. Par godu šai izstādei gaismā tiek celti gan krājuma priekšmeti, gan ekspozīcijā aplūkojamas lietas. Minētajā izstādē goda vietā ir izlikta neliela plāna finiera plāksne ar padzisušiem burtiem.

„Apgarota seja, skats vērsts un gaišo nākotni, atklājas cilvēka lielums, viens no gleznotāja spēcīgākajiem darbiem...” – tā dažādos laikos presē tika cildināts gleznotāja Jāņa Roberta Tillberga gleznotais dzejnieka Raiņa portrets, kas redzams Latvijas Nacionālās mākslas muzejā. Bez šīs lielformāta gleznas ir tapuši vēl vairāki Tillberga darinātie darbi, kur redzams Rainis. Izstādē „Rainis un jūra” apskatei ir izlikta viena šāda Tillberga glezna, kuru parasti var aplūkot Raiņa un Aspazijas mājā Rīgā baznīcas ielā.