„Debesis ir mūsos," teicis mākslinieks Oļģerts Miķelsons, kurš 30 gadu garumā no krāsainiem stikliem un oļiem ir apdarinājis Čiekurkalna Misiones evaņģēliski luterisko baznīcu. Kur šajās krāsu mozaīkās ir redzams cilvēka mūžs, Latvijas karogs un Dieva vēstījums, to lūkojam kopā ar draudzes darbinieci Zani Butnāri.

„Ir cilvēki, kas domā, ka te ir klosteris vai mākslas skola vai kāda sekta, grūti nākas ieskaidrot, ka esam parasta luterāņu draudze un ka ikviens interesents var ienākt un papriecāties par Oļģerta veikumu,” saka Čiekurkalna Misiones evaņģēliski luteriskās baznīcas draudzes pārstāve Zane Butnāre.

Šoreiz vieta ir Čiekurkalna Pirmajā līnijā, bet lietas – ir vesels komplekss, ko 30 gadu garumā ir izveidojis viens cilvēks – Oļģerts Miķelsons. Lūkojam, kur šajās krāsu mozaīkās ir redzams cilvēka mūžs, Latvijas karogs un Dieva vēstījums.

Misiones draudzi dibināja 1921. gadā mācītājs Arnolds Vilciņš, lai apvienotu tos latviešus, kas no Krievijas bija atgriezušies atpakaļ savā dzimtenē. Vietā, kas no Šreienbušas bija pārsaukta daudz latviskāk – par Čiekurkalnu, toreiz tika uzcelts nams ar lūgšanu zāli un dzīvokļiem draudzes locekļiem un nespējniekiem. Baznīca darbojās nepārtraukti, arī padomju gados te notika dievkalpojumi un pagājušā gadsimta 80. gados draudzei pievienojās Oļģerts Miķelsons.

Šī gada Baznīcu naktī dievnama apmeklētājiem bija uzdevums sameklēt, cik vietās ir ieraugāmi Latvijas karogi. Tā mīlestību uz savu zemi te izpaudis Oļģerts Miķelsons, kuru mēdz dēvēt arī par “Šreienbušas Gaudi”, jo teju ikviens, ieraugot šīs baznīcas krāšņo un neparasto ietērpu, to salīdzina ar pasaulslavenā katalāņu arhitekta Antonio Gaudi darbiem.

Pudeļu stiklus, flīžu fragmentus un akmeņus Oļģertam gan piegādājuši daudzie draugi un paziņas, gan arī pats viņš tos vācis kopā: oļus vedis no Jūrmalas neskaitāmas smagas somas.

Pa krāsainu taku kopā ar draudzes gidi Zani Butnāri dodamies tālāk līdz dekoratīvajai sienai “Ticība, Cerība, Mīlestība”, bet pirms tam piestājam pie baznīcas sānu sienas, kur virs iebūvētas arkas Oļģerts Miķelsons ir izveidojis kaķa un peles skulptūru.

Savukārt ziedu zīmējumi un ornamenti turpinās baznīcas iekštelpās, kur priekštelpas sienas apgleznotas nacionālā romantisma garā, bet lūgšanu zāle rosina domāt par jūgendstilu. Stāsti un simboli, kas iešifrēti krāsās, ir vērojami visā baznīcas teritorijā un pat palīgtelpās skatam paveras Oļģerta Miķelsona radītais krāsu prieks.