Lai arī statistika gadu no gada apstiprina, ka lidot ar lidmašīnu ir drošāk, nekā braukt ar auto, vilcienu vai kuģi, arī aviācijas nozarē gadās avārijas situācijas. Iemesli, kāpēc lidojums ir bijis neveiksmīgs, vai pat prasījis upurus, ir ļoti daudz, sākot ar cilvēcisku kļūdīšanos, beidzot ar nopietniem tehniskiem bojājumiem. Šos negadījumus nozarē nopietni pēta, un raidījumā Zināmais nezināmajā skaidrojam sīkāk, kā izmeklē negadījumus aviācijā. Stāsta kapteinis, aviācijas instruktors Artis Riekstiņš.
Tiesu eksperta ikdiena
Noziegumu izmeklēšanā katrai detaļai ir liela nozīme un speciālistiem nozieguma pēdas palīdz pētīt ne vien augsta līmeņa tehnoloģijas, bet arī zināšanas, intuīcija un pacietība.
Valsts tiesu ekspertīžu birojā darba nekad netrūkst. Ņemot vērā noziedzīgās pasaules fantāziju, tiesu ekspertiem sanāk it kā sekot ļaundariem un visu laiku domāt, ar kādām metodēm labāk atmaskot nodarīto. Daudzas liecības var atstāt mūsu pašu ķermenis, tāpēc unikāla ir cilvēka identifikācijas metode pēc pirkstu nospiedumiem jeb daktiloskopija. Kopā ar Valsts tiesu ekspertīžu biroja vadītāju Mairu Čentoricku iepazīstam tiesu ekspertu ikdienas darbu, kas ietver gan mikroskopisku lausku un šķiedru, gan ādas nospiedumu pētniecību.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (2)
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X