Dzīvojam skaļā gadsimtā, kad apkārtējās vides trokšņi teju diennakts garumā skan fonā mūsu ikdienas darbībām. Īpaši to novērojam pilsētā, kur transports, būvniecība un sadzīves skaņas bieži laužas ēkās pat caur aizvērtiem logiem. Kā mēra, modelē un plāno trokšņu piesārņojumu pilsētvidē un ar ko atšķiras trokšņi ūdenī no trokšņiem uz sauszemes? Raidījumā Zināmais nezināmajā skaidro ģeogrāfijas zinātņu doktore, Latvijas Universitātes Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultātes profesore Iveta Šteinberga un Latvijas Hidroekoloģijas institūta Jūras monitoringa nodaļas pētnieks Māris Skudra un Veselības inspekcijas Vides veselības nodaļas vadītājs Normunds Kadiķis.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (2)
---Jaunajai topošajai virsskaņas pasažieru lidmašīnai ,,Uvertīra'' ir paredzēts viltīgā veidā virsskaņas triecienvilni sagriezt daļās, lai tās savstarpēji dzēstos un tāpat ātrāk par skaņu lidot ne zemāk par 9 kilometriem lai triecienvilnis neaizsniegtu zemi. Ja aprēķini būs pareizi, tad lidmašīna saņems atļauju lidot virs apdzīvotām vietām.
Frankfurte kur sis pasas lidmasinas ielido troksnu limenis ir daudz talak 15km no lidostas parsniedz 80 dB, iedzivotajiem lidosta pamaksa prettroksnu logus un jumtu nostiprinasanu, bet Rigas lidosta ir viltoti aprekini un 80dB jau pazud pie auto stavlaukuma.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X