Laikā, kad cilvēks pirmo reizi spēra kāju uz Mēness, kad tika atklāti pārsteidzoši fakti par Saules sistēmu, bet „Voyager” ar savu cilvēces vēstījumu uzsāka ceļu izplatījumā, kosmosa industriju vadīja valstiskas institūcijas un finansēja nodokļu maksātāji. Tolaik kosmosa iekarošana kļuva par sacensību globālā līmenī un politiskais fons šiem atklājumiem nereti bija skaļāks par pašiem notikumiem. Kopš tā brīža ir tik daudz kas mainījies – spēles laukumā redzamas spēcīgas, privātās industrijas, kas kaļ savus, ne mazāk ambiciozus plānus kosmosa jomā. Šobrīd šīs abas puses uzsākušas sadarbību.

Šogad vasarā ASV Nacionālā aeronautikas un kosmosa pārvalde jeb visiem zināmā NASA nosauca četru astronautu vārdus, kuri izvēlēti lidojumiem ar privāto kosmosa industrijas uzņēmumu kuģiem. To vidū ir tādi nozares giganti kā “Space X” un “Boeing”. Sadarbība starp NASA un privātām kosmosa tehnoloģijām ir bijusi arī līdz šim, taču šis notikums paver jaunu lappusi kosmosa industrijā. Kādi ir privāto kompāniju un valstu kosmosa institūciju mērķi Visumā, raidījumā Zināmais nezināmajā skaidro astronomijas entuziasts, IT speciālists Raitis Misa.