Gļeba Panteļejeva izstāde “Kur Tu to ņēmi?”, kas aplūkojama „Gallery Park Hotel” Rīgā, izvēlēta par sākumpunktu Baltijā lielākās mākslas balvas – “Purvīša balvas” desmitgades svinībām. 

Sarunā Kultūras Rondo mākslinieks Gļebs Panteļejevs atklāj, ka šis ir fragments no izstādes “Ornitoloģija”, kas bija nominēta Purvīša balvai iepriekšējā ciklā. Jauns ir tikai viens darbs. Tāpēc mākslinieks to sauc par ekspozīciju, jo izstādes veidošana ir ilgstošs projekts.

“Es taisu darbus, tie ir diez gan monolīti vēstījumā, noskaņojumā, konceptā,” tā par saviem darbiem, kas nav kādi konkrēti pasūtījuma darbi, bilst Panteļejevs. “Nezinu, kad pabeigšu, jo nepatīk projektu rāmji. Par izstādi sāku nopietni runāt, kad redzu, ka izlase ir gandrīz gatava. Tad sāku domāt, kur to izstādīt. Man patīk būs totāli brīvam, jo pats finansēju šos radošos projektus, uzskatu, ka esmu pelnījis būt absolūti egoistisks un izstādīt tad, kad man to vajag.”

Sarunas noslēgumā gan mākslinieks bilst, ka tikko aizvedis uz Tallinu kolekciju liešanai, bet par pašiem darbiem izsakās noslēpumaini, jo tos demonstrēs publiskā telpā. Līdz personālizstādei vēl kāds gads jāpagaida.

"Māksliniekiem ir jārunā par saviem darbiem un par māksliniekiem jārunā. Būtu ideāli, ka par māksliniekiem runātu un sabiedrībai būtu uzskats, ka vizuālā māksla ir "cool". Tā ir lieliska nodarbe, interesanta, prestiža un valdzinoša," tā, domājot par Purvīša balvu, bilst Panteļejevs.

“Purvīša balvas nozīmi negribu koncentrēt uz mākslinieka prieku par nominēšanu finālā un apbalvošanu. Tas ir patīkami un stimulējoši, kā arī rada veselīgu ažiotāžu,” vērtē Panteļejevs. “Purvīša balvas nozīmi redzu citā plaknē – tā radīta, lai nodarbi – vizuālo mākslu – celtu gaismā. Par to runātu. Ja tas nenotiek, sfēra var marginalizēties, var iekapsulēties savā profesionālā čaulā un viss var notikt šauri profesionālā lokā. Tas var būt, bet tam nebūs skanējuma un tas draud ar zināmu degradāciju.”

Panteļejevs, ievērojot "cunftes solidaritāti", īkšķus tur par mākslinieku Ivaru Drulli, bet atzīst, ka priecāsies par ikvienu laureātu.

Runājot par pasūtījuma darbiem, Panteļejevs atklāj, ka šobrīd skiču stadijā ir darbi, kas top iecerētajam Latvijas basketbola slavas kompleksam pie Daugavas sporta nama Rīgā: figurāla skulptūra, veltījums trenerim un spēlētājam Voldemāram Baumanim, kura vadībā Latvijas basketbolisti 1935. gadā izcīnīja pirmo Eiropas meistartitulu, un pilsētvides dizaina objekts, basketbola slavas grozs, kurā būs stiklā iekausēti leģendāro basketbolistu attēli.