Ja gribam nosaukt kādu vīru, kurš kopš pagājušā gadsimta 60. gadiem atstājis paliekošas pēdas džezā taustiņu instrumentu spēles jomā, tad kā viens no pirmajiem noteikti jāmin amerikāņu mūziķis Herbijs Henkoks.
Kur vien notika kas jauns un nebijis, noteikti klāt bija Henkoks. Gan kopā ar Mailsu Deivisu radot post-bopa ēras skanējumu, gan viens no pirmajiem sāka džezā izmantot sintezatorus un elektriskās klavieres. Muzicējot Herbijs Henkoks plaši lieto fanka un soula elementus, improvizācijas vienmēr ir pārdomātas un melodiskas, harmoniskajā ziņā kompozīcijas atgādina Kloda Debisī un Morisa Ravēla mūzikas stilizāciju. Viņa inovācijas un sasniegumi vēl šodien kalpo par iedvesmojošu paraugu tūkstošiem mūziķu visā pasaulē.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X