Raidījuma skanēšanas laikā aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


Ārkārtas situācijas laikā pieaug problēmu saasinājumi sociālā riska ģimenēs. Centra "Dardedze" valdes locekle Laila Balode raidījumā Ģimenes studija norāda, ka bērns un ģimene, kura līdz šim bijis visu laiku pieskatīta no skolas puses, no pedagogu, no kaimiņu puses, no sociālo dienestu puses, no bāriņtiesas puses pēkšņi ir nonākusi sev neierastā situācijā. Bērns ir kopā ar ģimeni, viņš ir savās mājās kopā ar vecākiem, kuri bieži vien nezina, ko iesākt.

Balode atzīst, ka arī "Dardedze" pēdējā laikā saņem informāciju par apjukumu, neziņu, ko darīt, kā pavadīt brīvo laiku.

"Šādā situācijā, ja nav sistēmas, struktūras, ja nav skaidru nosacījumu, kā dienu pavada, reizēm tas paralēli nāk ar nepietiekamiem ienākumiem, ir jādomā, kā bērnu pabarotu, kur ņemt visu nepieciešamo, lai nodrošinātu mācīšanos mājās. Tas spriedzi ceļ uz augšu. Tur diemžēl emocionālā vardarbība, fiziska vardarbība, novārtā pamešana, var zelt un plaukt," vērtē Balode.

"Viena lieta, ka notiek konflikti, bet diemžēl bērni klīst pa ielām. Un viņi nav kopā tikai pa divi," turpina Balode. "Ir skaidro redzams, ka viņiem īsti nav ko darīt, jo māja nav vieta, kur gribētu būt un atgriezties, un viņi meklē iespējas pavadīt brīvo laiku."

To, ka palielinājies izsaukumu skaits uz dažādiem ģimenes skandāliem raidījumā Pēcpusdiena norādīja arī Rīgas Pašvaldības policijas priekšnieks Juris Lūkass.

Balode arī atzīst, ka apjukušas ir arī savā ziņā visas organizācijas, kas līdz šim veidoja drošības un uzraudzības tīklu sociālā riska ģimenēm. Šajā situācijā ir jārada pilnīgi jauna uzraudzības sistēma

Kā mainījies sociālā dienesta darbs, skaidro Talsu sociālā dienesta vadītāja Dace Zeļģe un ar Ģimeņu atbalsta nodaļas vadītāja Dace Bergmane.

Situāviju vērtē nodibinājuma Zantes ģimenes atbalsta centrs vadītāja Aija Švāne.

Savukārt raidījumā otrajā daļā sazināmies ar Rīgas Strazdumuižas vidusskolas - attīstības centra direktori Ligitu Ģeidu un Vaivaru pamatskolas direktori Inesi Kārkliņu, lai skaidrotu, kā veicas attālināta mācīšanās ģimenēs, kurās aug bērni ar īpašām vajadzībām. Abu skolu vadītājas uzteic gan savus pedagogus, kas daudz individuāli strādā un sazinās ar saviem audzēkņiem, kā arī vecākus, kuri aktīvi sadarbojas ar skolu un palīdz savam bērnam mācīties, kā arī nodrošina ar mācībām nepieciešamajiem materiāliem.