Raidījuma skanēšanas laikā varat sazināties, sūtot Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
Atceltie reģionālo autobusu reisi ir problēma ne pirmo gadu un arī iemesli, kādēļ pārvadātāji neizpilda saistības, palikuši iepriekšējie. Galvenais iemesls, ko min, - trūkst autobusu vadītāju. Tomēr nozarē atklājušās arī citas problēmas. Tā, šā gada sākumā Konkurences padome sodīja trīs pakalpojuma sniedzējus par dalību kartelī. Autotransporta direkcija tagad raugās, kā jau līguma nosacījumos paredzēt iespējamās problēmas, bet vai tas izdosies. Ko darīt, lai pasažieriem nebūtu nikniem jāstāv pieturā un jāsecina, ka šodien atkal nevarēs nekur aizbraukt, jo atcelts kārtējais starppilsētu autobusu reiss? Analizējam esošo situāciju un meklējam iespējamos risinājumus. Krustpunktā diskutē Konkurences padomes priekšsēdētājs Juris Gaiķis, Autotransporta direkcijas priekšsēdētājs Artūrs Caune, satikmes ministra padomnieks Edgars Klētnieks un Latvijas pasažieru pārvadātāju asociācijas vadītājs Ivo Ošenieks.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (3)
1. KP kļuvusi (vai jau sen bijusi?) par samierniecisku, nespējīgu mīkstmiesi, kas problēmu it kā redz, bet iejaukties negrasās, jo tādēļ un tādēļ, jāgaida, jāvēro, jādomā par likumdošanas uzlabojumiem, utt.
2. ATD jaunā vadība ne ar ko neatšķiras no vecās - totāli nespējnieki.
3. Pārvadātāju asociācija identiski tirgoņu asociācijai tik vien zin, kā meklēt ieganstus, klāstīt savu nespēju, ar zobiem turēties pie ielobētajiem un pagaldē noslēgtajiem, valstij neizdevīgajiem līgumiem, kas izpildītāju padara par neaizskaramu karali, vienalga, cik slikti tas strādā, cik lielus ieņēmumus nepelnīti gūst vai cik arogants ir komunikācijā un savu darbinieku aizsardzībā. Kas tās par tiesībām uz peļņu, ja tu regulāri nepildi saistības? Kādēļ tādam pārvadātājam jālūdz "savstarpējā vienošanās" līguma izmaiņām, ja viņš rupji pārkāpj esošo līgumu?! Kas tie par (apzināti? par atlīdzību?) tizliem juristiem, kas gadiem ilgi iepirkumos ražo šādus - valstij neizdevīgus - līgumus bez soda sankcijām? Kādēļ viņi vēl nav patriekti?
4. Vienīgais sakarīgais dalībnieks bija satiksmes min. padomnieks: a) līgumos soda sankcijām visādās situācijās jābūt uz n lapām, b) pelnoši uzņēmumi nedrīkst atrunāties ar rezerves autobusu trūkumu, maksāt neadekvātu atalgojumu šoferiem, nemaksāt par stundām no turp-reisa līdz atpakaļ-reisam, c) akcionāri drīkst un viņiem jāsamazina sava peļņa, bet atkāpes no līguma noteikumiem nedrīkst pieļaut, jo cieš pasažieri, d) ATD pienākums ir vienpusēji lauzt vai izmainīt šādus līgumus, nevis lūgties savstarpējo piekrišanu no pārkāpējiem. Ja tiešām lielākā daļa pārvadātāju saistības pilda, tad tie daži pārkāpēji ir vnk ar steigu jāpatriec, nevis jāaizstāv, e) ATD jāspēj noslēgt tādus līgumus, kur valstij nav sasietas rokas pret pārkāpējiem, jo pārvadājumi ir dotēti un uzņēmēji pelna! Valsts nedrīkst nodarboties ar labdarību pret tiem, kas to nekaunīgi izmanto.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X