Vācu dramaturga, režisora un teātra teorētiķa Bertolta Brehta 20. gadsimta 20. gados izstrādātā episkā teātra teorija un tās pielietojums režijas praksē Eiropā un Latvijā. Brehta iestudējumi Latvijas teātros.
Iemesls, kāpēc šoreiz nolēmām runāt par Bertoltu Brehtu un viņa lugu likteņiem Latvijas teātros, protams, nav hrestomātiskā Mekija Naža dziesma no „Trīsgrašu operas”, kas skan raidījuma ievadā. Kurta Veila mūzika. Un vācu valoda tik ļoti piestāv Brehtam.
Tas, protams, Brehta 125. gadadiena un izrādes „Kaukāziešu krīta aplis” iestudējums Dailes teātrī Natas Tavadzes režijā.
Brehts – kā notikums un arī pārbaudījums visiem iesaistītajiem, arī skatītājiem.
Studijā teātra zinātniece Līga Ulberte, kuras promocijas darbs ir „Episkā teātra pieredze Eiropā un Latvijā”, un dramaturgs un kurators Evarts Melnalksnis, kurš ir viens no teātra tekstu tulkojumu veidotājiem.
Raidījumā skan arī kolēģu Laimas Slavas un Sandras Ņezdvedskas veidotu raidījumu fragmenti.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai Twitter profilu!
Draugiem.lv Facebook Twitter