Sensori, jūtīgums, signālu raidīšana un uzņemšana, gaismas punkti, kuri pāršķeļ krēslu. Rīgas Mākslas telpas Intro zāle šobrīd ir pārtapusi sajūtu, skaņu un mehānismu laboratorijā. Scenogrāfs, Latvijas Mākslas akadēmijas asociētais profesors Krisians Brekte un kinētiskās mākslas adepts, metālmākslinieks Modris Svilāns turpina radošo sadarbību un aicina savu izstādi “ALL’arm” ne tikai skatīties, bet arī ietekmēt to ar savu klātbūtni.

Šogad aprit simts gadu, kopš krievu inženieris un mūziķis Ļevs Termens izgudroja instrumentu Termenvoksu, kurš, reaģējot uz cilvēka roku kustībām, stimulē skaņu pat bez pieskaršanās tam. Skaņas, kas rodas reakcijas rezultātā, ir neparastas un hipnotizējošas, radot mistisku, viegli baisu noskaņu. Termenvokss tiek uzskatīts par pasaulē pirmo elektrisko mūzikas instrumentu un ir saistošs sava izgudrotāja neparastā likteņa dēļ.

1919. gadā, tikai 23 gadu vecumā, Ļevs Termens kļuva par Ābrama Jofes Fizikas un Tehnoloģiju institūta laboratorijas vadītāju, bet turpmākajos gados viņš izstrādāja apsardzes signalizācijas iekārtas. Tomēr 1938. gadā Ļevs Termens tika represēts un ieslodzījumā pārcelts uz slepeno izstrādes centru – šarašku. Tur padomju varas drošības dienestu vajadzībām viņš radīja vairākas noklausīšanās ierīces un 1947. gadā par to ieguva Staļina prēmiju.

Mākslinieki Kristians Brekte un Modris Svilāns Rīgas Mākslas telpas Intro zālē realizējuši savu redzējumu par Ļeva Teremina mantojumu, papildinot to gan ar tehnoloģiskiem trikiem – ierīcēm un to neparastiem savienojumiem. Izstādes apmeklētājs ir arī tās veidotājs vistiešākajā mērā, jo radioparāti, satelīti, antenas un citi kompilējumi reaģē uz cilvēka klātbūtni, dodot skaņu impulsus un veidojot īpatnu skaņu ainavu.

Par pirmo sastapšanos ar termenvoksa fenomenu un tālāko šī instrumenta apguvi izstādes “ALL'arm” koncepcijai stāsta tās autori Kristians Brekte un Modris Svilāns.

Izstādes nosaukums “ALL’arm” ir gan ironiska piebilde par Ļeva Termena radītajām signalizācijas iekārtām, gan arī tēlaina atsauce uz itāļu valodas izteicienu "all'arme", kas tiešā tulkojumā nozīmē “ķeršanos pie ieročiem” jeb “būšanu cīņas gatavībā”.

Izstāde Rīgas Mākslas telpā apskatāma un ieskaņojama līdz 30. augustam.