23. maijā sāksies Rīgas Fotomēnesis. Šogad tas piedāvās mākslas un mūzikas programmu, kas, kā norāda pasākuma rīkotāji, būs tieša, brutāla, neracionāla, izaicinoša, sarkastiska un iedvesmojoša, uzskatot, ka tieši šāda māksla var palīdzēt glābt cilvēci no iznīcības.

Kā reflektēt par dekadenci Rīgas Fotomēneša kontekstā; kāpēc Fotomēnesis izvēlējies māksliniekus, kuru darbi sabiedrībā varētu raisīt pretrunīgu reakciju un kuru autoru darbus redzēsim starptautiskajā grupas izstādē “Dekadence”, Kultūras rondo pārrunājam ar Rīgas Fotomēneša direktoru Arni Balčus un māksliniecēm Ievu Stalšeni un Annu Dzērvi.

2022. gada Rīgas Fotomēnesis iedvesmojas no aizgājušo gadsimtu dekadentiem, kuri uzskatīja, ka mākslai nav jāapkalpo masu gaume, tā ir jāatbrīvo no pastāvošām konvencijām, racionālisma un loģikas, un tai jābūt patiesai, radošai un jutekliskai. Festivāla programma aicina ne tikai ļauties impulsiem un baudai, bet arī pārdomām par mūsu vērtībām, morāles normām, mākslinieka lomu šajā laikmetā un Rietumu sabiedrības attīstības virzienu.

Rīgas Fotomēnesis norisināsies pilsētas galerijās, kas darbojas ārpus institucionālās vides. Festivāls sāksies 23. maijā plkst. 19.00 ar mākslinieces Elīnas Semanes izstādes "Mic Drop" atklāšanu kultūrvietā "Masa" Alauksta ielā 7a. Izstāde, kuras autore ir arī šī gada festivāla kuratore, izmanto atsauces uz filozofa Frīdriha Nīčes kritisko nostāju par labā un ļaunā jēdzienu nošķīrumu, aicinot pārvērtēt vispārpieņemtos priekšstatus par vērtībām un morāles normām.