Nedēļas nogalē Varšavā norisinājās Eiropas dizaina festivāls. No 6. līdz 9.jūnijam Polijas galvaspilsētā notika dizainam veltītas izstādes, lekcijas, radošās darbnīcas, konkurss, tikšanās un, protams, balvu pasniegšanas ceremonija.

Festivāla konkursam bija iesniegti 166 dažādi darbi – grafiskā dizaina, grāmatu, vides dizaina paraugi, kā arī digitālās vides risinājumi. Latvijas dizaineri šoreiz šajā Eiropas dizaina notikumā nebija pārstāvēti. Tajā pašā laikā Latvijas dizaineru veikums atzinīgi novērtēts ASV ikgadējā „SEGD Global Design Awards” konkursā.

Adama Mickēviča institūta direktors Krištofs Olenskijs skaidro, ka, iepazīstinot ar aktualitātēm Polijās mākslā, ne tikai dizainā, institūts rada spēcīgu tēlu Polijas kultūrai un tostarp arī dizainam.

Festivālu atklāja izstāde „123 labākie poļu plakāti jeb plakāti, kuru nedrīkst nezināt” Plakātu muzejā. Šajā notikumā liela nozīmē ir vēsturiskai prizmai un tas ir interesants ekskurss šīs grafiskās mākslas izpētē.

„Šajā izstādē mēs vairāk koncentrējamies uz komunisma režīma periodu, pagājušā gadsimta otro pusi. Īpaši 50. un 60.gados poļu grafiskie dizaineri bija ļoti īpašā statusā, viņi būtībā bija nosaucami par neatkarīgiem māksliniekiem. Neskatoties uz to, ka pie varas bija oficiālā propaganda un indoktrinācija, šie autori varēja atrast filtru, caur kuru realizēt savas ieceres,” skaidro direktors un vadošais kurators Mariušs Knorovskis.