Veselības ministrija ir rosinājusi radikāli ierobežot alkoholisko dzērienu reklāmu un mazināt tā pieejamību. Ministrija rosina aizliegt visu alkoholisko dzērienu reklāmu televīzijā, radio un internetā. Intervijā Latvijas Radio Latvijas reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa norādīja, ka, pirmkārt, šie ierobežojumi būtiski ietekmēs medijus, jo samazinoties ienākumiem no reklāmām, mazināsies iespējas arī radīt kvalitatīvu saturu.

Liepiņa atzina, lai arī Eiropas Savienības (ES) direktīvās netiek runāts par alkohola reklāmas ierobežošanu, taču atsevišķās ES dalībvalstīs tas tiek darīts. Viņa uzsvēra, ka reklāmās ierobežojumi stiprajam alkoholam Latvijā ieviesti jau sen, taču diemžēl tas nav mazinājis tā patēriņu, tāpēc būtu jādomā par cita veida pasākumiem, kas reāli mazinātu alkohola patēriņu.

Atgādinām, ka Saeima 8. jūlijā pieņēma lēmumu samazināt akcīzes nodokli tieši stiprajam alkoholam. Eksperti min, ka tas var veicināt tā patēriņu.