Raidījuma skanēšanas laikā aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


Ar Georgu Bārdu un viņa mammu Aiviju Ģimenes studijā tikāmies pirms trim gadiem, kad Georgs stāstīja, ka, kaut arī ir neredzīgs, spēj mācīties Vaivaru pamatskolā kopā ar citiem vienaudžiem. Kas dod spēku tagad, turpinot mācības vidusskolā, Ģimenes studijā atkaltikšanās ar Georgu Bārdu un viņa mammu Aiviju.

Šobrīd Georgs mācās Babītes vidusskolas 11. klasē mācās. Pabeidzis pamatskolu, viņš gadu mācījies ASV Minesotā studentu apmaiņas programmā. Atgriežoties Latvijā, bijis sarežģīti atrast skolu, kur Georgs varētu mācīties, jo bija gan jākārto eksāmeni, gan tīri praktiski jāizvērtē, kur ērtāk nokļūt ar sabiedrisko transportu. Eksāmeni problēmas nesagādāja, sarežģījumus rada sadzīviskie jautājumi, kas saistīti ar nokļūšanu skolā.

Lai arī puisis vēlējies mācīties Rīgā, Rīgas skolas neesot bijušas gatavas viņu uzņemt, atzīst Aivija Bārda. Tā kā Babītē jau viena neredzīga meitene izvēlējusies mācīties, arī Georgs izvēlējies šo skolu un šobrīd īsteno savu sapni par mācībām biznesa klasē. Nākamajā mācību gadā Georgs tomēr ir nolēmis atgriezties ASV un tur turpināt mācības, jo kā stāsta Aivija Bārda, pirmo reizi dzīvē viņai dēls jāved uz skolu, jo, lai arī Georgs ir patstāvīgs, nokļūt no mājām Jūrmalā līdz Babītes vidusskolai, kas atrodas Piņķos prasa 1,5 stundu. Tāpēc iesaistās mamma.

Vērojot un vērtējot Georga un Hēras draudzību un to, kā suns palīdz bērnam pilnveidoties un attīstīties, Aivija arī īsteno projektu “Draugs īpašam bērnam”, kas ļauj nodrošināt kucēnu, kinologa palīdzību un barību. Izdevies jau septiņiem bērniem nodrošināt šādu draugu vai palīgu.

Tāpat Georgs aktīvi iesaistās sabiedriskā dzīvē, īstenojot projektus, kas saistīti ar iekļaujošo izglītību.Georgam patīk mācīties un apgūt zināšanas un Vaivaru pamatskola savu bijušo audzēkni ir nominējusi starptautiskajam konkursam par bērniem, kuri cīnās par savām un citu bērnu tiesībām - “Bērnu miera balva 2017”. Rezultāti būs zināmi 2018. gada janvārī.

 

Kā bērns un skolotājs ar īpašām vajadzībām jūtas skolā? Georga un Vladimira stāsts