Raidījuma skanēšanas laikā varat sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


Jau pavisam drīz daļai Latvija iedzīvotāju, kas lieto internetbanku un autentifikācijai izmanto koda kartes, samaksāt dzīvokļa rēķinu var rasties problēmas. Komercbankas sāk atteikties no internetbankas kodu kartēm, to vietā piedāvājot autentificēties ar mobilās lietotnes palīdzību. Bet ne visiem Latvijas iedzīvotājiem ir viedtālruņi. Kā rīkoties? Par to, kā turpmāk veiksim norēķinus un apliecināsim savu identitāti virtuālajā vidē, saruna raidījumā Kā labāk dzīvot. Skaidro “Swedbank” klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs, SEB bankas digitālās attīstības vadītājs Iļja Nogičevs, "Luminor" bankas Privātpersonu apkalpošanas vadītājs Normunds Rudzītis, bankas "Citadele" biznesa daļas vadītājs Mārtiņš Bērziņš.

No septembra visām bankām Latvijā ir vai nu jāatsakās no kodu karšu izmantošanas, vai jāievieš papildus drošības prasības. Dažādas bankas izvēlas atšķirīgus risinājumus. “Swedbank” jau ir norādījusi, ka no septembra nevarēs izmantot kodu kartes, arī SEB bankā nevarēs izmantot kodu kartes. Banka “Citadele” saglabās jau ieviesto drošības risinājumu, kad varēs izmantot kodu karti, bet cilvēks īsziņā saņems vēl papildus drošības (autorizācijas) kodu, kas satur unikālas katra darījuma detaļas, kuru jāievada vai nu internetbankā vai mobilajā lietotnē. “Luminor” arī ieviesuši smart ID un plāno koncentrēties uz digitāliem risinājumiem, piedāvājot arī kodu karšu lietotājiem no septembra pāriet uz smart ID kā vienīgo autentifikācijas veidu. Pagaidām “Luminor” saglabās arī dubulto drošības sistēmu, izmantojot kodu karti un drošības kodu īsziņā. Visas bankās paralēli smart ID eksistēs arī kodu kalkulatori.