Dāvana no Grieķijas – tā var teikt par izstādi, kas pašlaik skatāma mākslas centrā „Noass”. Izstāde veltīta Latvijas un Grieķijas Republikas diplomātisko attiecību simtgadei un jūnija sākumā to atklāja abu valstu prezidenti. Izstādē apvienojušies 11 mākslinieki no Grieķijas, un galvenā uzmanība pievērsta mākslinieku attiecībām ar fotogrāfijas mediju, lai gan daudzi no viņiem darbojas arī citos mākslas žanros.

Mākslas centrs „Noass” šo vasaru iesāk ar izstādi no Grieķijas, kā vienojošs elements izstādē ir mākslinieku dažādā pieeja fotogrāfijai. Un jau pa lielu gabalu redzams, ka „Noass” šovasar izskatās atšķirīgāk, jo ietērpts grieķu mākslinieka Tatolis krāsainā mākslas darbā. Galu galā fotogrāfija var ietvert dažādas tehnikas un grieķu mākslinieki to aizrautīgi izmanto, piemēram, dubulto ekspozīciju, oriģinālo zīmējumu un fotogrāfiju digitālu kombināciju, kolāžas un izdrukas uz dažādiem materiāliem.

Grieķu mākslinieku izstādei, kas skatāma mākslas centra „Noass” iekštelpās un arī ārpus, dots nosaukums „Vai tam ir nozīme?”. Sarežģītajos apstākļos, kuros šobrīd dzīvojam, ir lietderīgi uz brīdi apstāties, apcerēt un meklēt atbildi uz šo jautājumu. Kā šīs izstādes sakarā uzsver mākslas centra „Noass” pārstāve, fotogrāfe Gita Jankovska,  pirmkārt, svarīgs ir izstādes starptautiskais aspekts.

Izstādes kuratore, māksliniece Kloja Akritaki iepazīstina ar katru no māksliniekiem. Viņa stāsta arī, ka pati dzīvo Prāgā un ir dzimusi mākslinieku ģimenē.  Arī citiem šeit eksponēto darbu autoriem ir radoša un bagāta izstāžu dzīve ārpus Grieķijas. Aplūkojam Katerinas Zaharopulu darbu, liela izmēra fotogrāfiju, kurā stāsts par  trīs sieviešu attiecībām – vecmāmiņas, mātes un meitas  un viņu arhetipiskās tieksmes pēc mīlestības, laulībām, būt mātei, arī skaistuma un laimes meklējumi.

Izstādes kuratore lūdz Gitai palīdzēt atvērt bīdāmu logu un mūsu skatam paveras Rīgas panorāma skatīta caur daļēji caurspīdīgu mākslinieka Tatolis darbu, kas ieskauj visu „Noasu”. Ekspozīcijā arī divi pašas kuratores darbi, viens – ar ziedlapiņām uz īpaša papīra un novietots pie sienas, otrs darbs atrodas telpā uz grīdas, tajā ūdens motīvs, un paredzēts, lai tam kāpj virsū.