No vienas puses, Rietumu pasaulē novērojama pieaugoša tendence tiekties pēc visa dabiskā, īstā un neskartā, taču no otras – liela daļa cilvēces šo tiecību atstāj neizmantotu, arvien izvēloties palikt betona džungļu piedāvātajā realitātē, straujā dzīves tempa dēļ ierobežojot iespēju samazināt savas darbības ātrumus. Māksliniece Madara Kvēpa šīs atziņas iedzīvinājusi gleznās un telpiskos objektos, un izvirzītās pārdomas nodefinējusi par „Dzīslām”. Tāds arī izstādes nosaukums Rīgas centra galerijā „Look”.

Madara Kvēpa dzimusi 1996. gadā, pērn absolvējusi Latvijas Mākslas akadēmijas Glezniecības nodaļu ar maģistra grādu. Zināšanas papildinājusi studijās Milānā. Šobrīd strādā Latvijas Mākslas Akadēmijā kā vieslektore un jau sešus gadus aktīvi piedalās grupu izstādēs, piedalījusies šīgada Rīgas Fotobiennāles grupas izstādē “Utopijas”, kuras kuratore bija Auguste Petre. Līdz šim sarīkojusi arī sešas personālizstādes, tostarp izstādi „Tulkojums”, kas pirms diviem gadiem norisinājās galerijā "Look", kurā šobrīd jaunākais no Madaras snieguma – dažādu mediju ekspozīcija „Dzīslas”.

Savu jaunāko darbu sēriju Madara raksturo kā pilsētnieka piezīmes par ilgām pēc dabas. Viņas radītajās gleznās sintētiski materiāli, piemēram, elektrības kabeļi, savijas ar dabīgiem, abstraktas formas veidojumiem, kurus paildina eļļas glezniecība ar ielu mākslas elementiem, tādējādi iezīmējot savas tēmas neviennozīmīgumu. Tāpat arī pēdu un plaukstu atlējumi epoksīda sveķu tehnikā. Gan formu, gan izteiksmes līdzekļu dažādība pielāgota viena konkrēta apgalvojuma izcelšanai: „Nākotne nav iespējama bez dabas saglabāšanas un atjaunošanas stratēģijām.”

Ielu mākslas paveids, kuru dēvē par „tag” jeb „atzīmi”, apzinīgajai pilsoniskajai sabiedrībai var šķist prasts ķeburs un ķēpājums – kas tas arī, no vienas puses, protams, ir. Taču pašam „iezīmētājam” jeb „tagerim” tā ir savdabīga savas pozīcijas paskaidrošana – no laipna un jautra vēstījuma līdz draudīgam brīdinājumam. Bet sporādiski uzvilktajām līnijām uz Madaras caurmērā klasiski risinātajām gleznām, kuras ilustrē kādu vietu vai emociju, ir vēl viena asociatīva nozīme: uz acs gļotādas uzbiris puteklītis, kuru mēdzam pamanīt, ja skatāmies gaismas virzienā.

Madaras Kvēpas izstāde „Dzīslas” galerijā „Look” Ģertrūdes ielā savus novērtētājus gaidīs līdz 30. jūlijam.