Šovakar, 15.oktobrī, atklāj septīto Rīgas Starptautisko kino festivālu (RIGA IFF), kas norisināsies līdz pat 25.oktobrim. Kā plašajā filmu programmā, kas izkārtota desmit tematiskajās sadaļās, izvēlēties savas filmas, kā orientēties piedāvātājā filmu klāstā? Lai to atvieglotu, Kultūras Rondo izvēlējies savus pieturas punktus festivāla programmā.

Pilnmetrāžas filmu konkursa skatē iekļautas Baltijas jūras reģiona un ziemeļvalstu filmas, kurām nav noteikti ne žanra, ne stila ierobežojumi – tajā skatāmas gan dokumentālās, gan spēles, gan animācijas un starpžanru kino. Skate iesāksies nākamajā trešdienā, 21. oktobrī, un īpaši no filmu klāsta jāizceļ režisora Jevgeņija Paškēviča darbs “Ko zina klusā Gerda”, kas stāsta par kādu muižu, kuras īpašnieki izveidojuši pansiju, kurā valda pagājušo gadu 30. gadu noskaņa un kurā nav atļauts izmantot mūsdienu komunikācijas līdzekļus. Šogad pabeigtās filmas nacionālā pirmizrāde ceturtdien, 22. oktobrī.

Konkursa skates žūrijā kopā ar ārzemju kolēģiem strādā arī režisore Laila Pakalniņa. Viņai jautājam, vai Rīga IFF gan kā festivāls, gan kā sava veida kuratoriāls mākslas darbs ir ieguvis savu seju, balsi un raksturu?

Interesējamies, kam Laila Pakalniņa vispirms pievērš uzmanību, strādājot kinofestivāla žūrijā – filmu estētiskajam risinājumam vai idejiskajam vēstījumam?

Festivāla programmā “Short Riga” trešdien, 21. oktobrī būs skatāma Lailas Pakalniņas jaunākā dokumentālā filma “Pirmais tilts”, kas stāsta par Krāslavas tiltu – pirmo, kurš palīdz šķērsot Daugavu Latvijas teritorijā. Filma uzņemta uz 1997. gadā iegādātas un 2018. gadā nejauši atrastas “Kodak Eastman” lentes.

Savas filmas izvēlas arī Latvijas Kultūras akadēmijas Nacionālās filmu skolas studenti Rūdolfs Deināts un Rūta Znotiņa.

Reaģējot uz pasaulē joprojām valdošo veselības krīzi, festivāls notiks gan klātienē, gan tiešsaistē. Klātienes seansos tiks ievērotas visas drošības prasības, savukārt vairāk nekā 50 tiešsaistes seansu ļaus festivāla filmas skatīties savās mājās, neatrodoties Rīgā.