Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība (LaIPA), sadarbībā ar pētījumu kompāniju Kantar TNS ir veikusi pētījumu "Latvijas iedzīvotāju mūzikas patēriņa paradumi 2019". Ar pētījumu, kā mainījušies mūzikas patēriņa paradumi Latvijā, iepazīstinās Latvijas Izpildītāju un producentu apvienības vadītāja Liena Grīna.

"94% no aptaujātajiem atzinuši, ka klausās mūziku ierakstos ikdienā, galvenokārt tā ir kā fons," ar pētījumu iepazīstina Liena Grīna.

Visvairāk cilvēki  patērē mūziku, pārvietojoties ar auto (44%).Taču mūzikas ierakstu iegādei cilvēki gadā ir gatavi tērēt maz – līdz 10 eiro, turklāt 73% aptaujāto gada laikā nav iegādājušies mūzikas ierakstus.

"Bez maksas – raksturīgs mūsu mentalitātei, ja runājam par kvalitatīvu mūziku, protams, bez maksas ne vienmēr ir labālais," vērtē Grīna. "Tas ir arī paaudžu jautājums. Jaunā paaudze izvēlas mūziku profesionāli savam gaumes līmenim un vairāk klausās fokusējoties uz to, ne tikai fonā."

Tāpat pētījuma dati liecina, ka 78% cilvēku mūziku neiegādājas.

"Ļoti svarīgs ir radio, cilvēki klausās radio un radio ir viens top avotiem šo gadu laikā, kamēr pētām," norāda Grīna. "Ja cilvēks radio var sasniegt sev vēlamo mūziku, tā ir atbilde, kāpēc neiegādājas, var iegūt bez maksas, klausoties radio."

Grīna arī skaidro, ka arvien vairāk mūziku cilvēki paterē digitāli, gan iegādājoties, gan bez maksas pieejamo. Radio arī ir izkonkurējis youtube.