No 9.septembra Aizkrauklē divas nedēļas kursēs bezpilota autobuss, kuru Zemgales Plānošanas reģions (ZPR) atvedis, īstenojot projektu "Baltijas jūras reģiona sadarbība pārejai uz videi draudzīgu autonomo (bez vadītāju) pirmās/pēdējās jūdzes sabiedrisko transportu ("Sohjoa Baltic")".
Pirms tam bezpilota autobusu bija iespēja izmēģināt jelgavniekiem.
Par projektu plašāk stāsta projekta „Sohjoa Baltic” vadītājs Raitis Madžulis.
Kas šis par projektu? Kur vēl tādi autobusi būs? Kā tas kursēs Aizkrauklē un kāpēc tieši tur? Kādi secinājumi par pieredzi Jelgavā?
Kā norit autobusa vadība, skaidro autonomā autobusa galvenais operators Gatis Kalendris.
Satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis atzīst, ka šādi transporta līdzekļi noteikti ir mūsu nākotne, jo gan no drošības viedokļa, gan no pieejamības viedokļa šie transportlīdzekļi ir ļoti efektīvi. Viņš arī ir pietiekoši pievilcīgs pilsētvide. Galvenais, drošs transportlīdzeklis.
„Iespējamība, ka šāds transporta līdzeklis nokļūs negadījumā, ir ļoti minimāla. Ja arī viņš nokļuva kādā sadursmē, tad, visticamākais, būs vainojams tieši pretējās puses pārstāvis, tas transportlīdzeklis, kuru vadīja cilvēks, nevis šis robotizētais transports,” norāda Irbītis.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X