No 2.novembra ikviens, kam sakrājies rūgtums sirdī, var zvanīt uz sociālā uzņēmuma "Sonido" izveidoto tālruņa līniju "Uzklausīsim!" pa numuru 90200944 un izvēlēties sev piemērotāko emocionālās atslodzes veidu - lamāties vai sūdzēties.

"Arī ikdienā, kad cilvēki zvana uz atbalsta tālruņiem, viņi jau to dara, tikai viņi to dara kaut kādas var būt savas pārliecības dēļ. Bet šī vajadzība atbrīvoties no emocijām nekur nepazūd. Ilgi lauzījām galvu un domājām, vai taisīt, vai netaisīt," par jaunizveidoto tālruņa līniju stāsta sociālā uzņēmuma "Sonido" īpašniece Inga Muižniece.

Lai arī bijušas šaubas, kolēģi mudinājuši šo līniju veidot.

"Dodam cilvēkiem, kuri varbūt ikdienā nevar savu neapmierinātību izteikt skaistos vārdos, dodam viņiem iespēju izteikt tā, kā viņi to māk," atzīst Inga Muižniece.

Sociālam uzņēmumam "Sonido" ir vairāki projekti, viens no tiem ir "Parunāsim", kur var zvanīt vientuļi cilvēki,. to arī pārsvarā apkalpo cilvēki ar invaliditāti. 

"Savukārt šis sūdzību un lamāšanās tālrunis, to apkalpos profesionāli operatori. Bieži vien liekas, ja cilvēks lamājas, tad kaut kā jāpalīdz, bet dažreiz pietiek ar to, ka viņu uzklausa.

Protams, ja ir personīgi apvainojumi, operatoriem ir tiesības šoreiz teikt pretī, nevis kā atbalsta tālruņos nedrīkst teikt neko pretī. Tai pat laikā nav teikts, ka šai sarunai jābūt lamāšanai, pietiek ar to, ka cilvēks izsaka savu emociju un viņš tiek uzklausīts. Tas, ka varbūt lamāšanās, dažiem tas šķiet pieņemami, un tas nozīmē, ka viņu neviens nenosodīs par to, ka viņš pateiktu kādu lamuvārdu, Mēs pieņemsim, jo tā ir viņa izpausme," norāda Inga Muižniece.

"Savukārt par sūdzību tālrunim ir mazliet savādākus koncepts sagatavots, ka var var sūdzēties par jebko, visiem uzņēmumiem vai iestādēm, personām gan nē, jo šodien daudzi sūdzējās savām sievām. Tām mēs personīgi nevarēsim nodot, bet, kas attiecas uz tādām publiskiem uzņēmumiem, varbūt par Kariņa kungam mēs varēsim aizsūtīt iedzīvotāju domas," turpina Inga Muižniece.

"Vienīgais, kas mani skumdina, ka cilvēki nemaz tā ļoti lamāties nemāk, kā tika sludināts," tā Inga Muižniece.

Covid-19 pandēmijas laikā sabiedrībā ir būtiski pieaugusi emocionālā spriedze - cilvēki dusmas izgāž interneta komentāros un uz saviem līdzcilvēkiem: kolēģiem, ģimenes locekļiem vai nejaušiem garāmgājējiem. Ņemot vērā savu pozitīvo pieredzi ar sarunu līniju vientuļiem cilvēkiem "Parunāsim?", Sonido piedāvā risinājumu šai problēmai - zvanīt pa telefonu 90200944 unizlādēt sakrātās emocijas drošā veidā. Zvanītājiem jāņem vērā, ka sūdzēšanās un lamāšanās nav par velti, šis ir maksas pakalpojums.