1995. gada 15. jūlijā šobrīd pasaulē lielākajā tiešsaistes mazumtirdzniecības uzņēmumā "Amazon.com", kas savu darbību sāka kā tiešsaistes grāmatnīca, tika pārdota pirmā grāmata.

Viss sākās garāžā, un tas notika tad, kad uzņēmuma dibinātājs Džefs Beizoss 1994. gadā pārcēlās uz Sietlu. Viņš bija vērojis interneta biznesa uzplaukumu un nolēma tajā iesaistīties. Tas arī sakrita ar laiku, kad ASV augstākā tiesa pieņēma lēmumu, ka pasta pasūtījuma katalogiem nav jāmaksā nodokļi štatos, kur tie neatrodas fiziski.

Izlasījis ziņojumu par interneta nākotni, kas paredzēja tīmekļa komercijas izaugsmi 2300% gadā, Beidzoss izveidoja sarakstu ar 20 produktiem, ko varētu tirgot tiešsaistē. Tad viņš sašaurināja sarakstu, norādot uz pieciem visdaudzsološākajiem produktiem: kompaktdiskiem, datortehniku, datorprogrammatūru, video un grāmatām. Beizoss galu galā nolēma, ka viņa jaunais uzņēmums pārdos grāmatas tiešsaistē, ņemot vērā lielo pasaules pieprasījumu pēc literatūras, grāmatu zemo cenu un lielo drukāto nosaukumu skaitu.

Braucot cauri valstij no Ņujorkas uz Sietlu, viņš sāka rakstīt biznesa plānu grāmatu tirgošanai internetā. Viņš saņēma aptuveni 250 000 dolāru no saviem vecākiem, un 1994. gada 5. jūlijā nodibināja uzņēmumu ar nosaukumu “Cadabra”. Sākumā grāmatu interneta veikals tik tiešām darbojās viņa garāžā.

Pēc dažiem mēnešiem, kad advokāts nepareizi bija saklausījis uzņēmuma nosaukumu, un to nosauca to par “Cadaver” ,kas angļu valodā nozīmē “līķis” un , Beizoss nolēma mainīt nosaukumu. Viņam vārdnīcā iepatikās vārds “Amazon”, jo tā bija vieta, kas bija “eksotiska un atšķirīga”, tieši tāda, kādu viņš bija paredzējis savam interneta uzņēmumam. Viņš atzīmēja, ka Amazones upe ir lielākā upe pasaulē, un viņš bija iecerējis padarīt savu veikalu par lielāko grāmatu veikalu pasaulē. Turklāt nosaukums, kas sākās ar “A”, bija vēlamais, jo tas droši vien būtu alfabēta saraksta augšgalā.

Un tā 1995. gada jūlijā darbu sāka tiešsaistes grāmatnīca. “Amazon.com” pirmā pārdotā grāmata bija gana specifiska par šķidruma jēdzieniem un radošajām analoģijām, ko sarakstījis Duglass Hofšters.

Pirmajos divos darbības mēnešos “Amazon” pārdeva visos 50 štatos un vairāk nekā 45 valstīs, pārdošanas apjomam sasniedzot 20 000 ASV dolāru nedēļā.

Skaidrs, ka jo labāk amazon klājās, jo vairāk kādam tas nepatika, tā ASV lielākais grāmatu pārdevējs “Barnes & Noble” 1997. gada 12. maijā iesūdzēja “Amazon”tiesā, apgalvojot, ka “Amazon”paziņojums, ka tā ir “pasaules lielākā grāmatnīca” nav patiess, jo tā “... nemaz nav grāmatnīca. Tas ir grāmatu mākleris”. Vēlāk tika panākta ārpustiesas vienošanās.

Vēl pēc gada, 1998. gada 16. oktobrī amerikāņu mazumtirdzniecības tīkls “Walmart” iesūdzēja “Amazon” tiesā, apgalvojot, ka viņi nozaguši “Walmart” komercnoslēpumus, nolīgstot bijušos “Walmart” vadītājus. Lai gan šis strīds pēc 18 mēnešiem tika izšķirts bez tiesas, tas lika uzņēmumam ieviest iekšējos ierobežojumus.

Tas bija laiks, kad tika radīts logotips, kas kalpo kā uzņēmuma atpazīstamības zīme- ar izliektu bultiņu, kas ved no A uz Z un norāda, ka uzņēmums piegādā visus produktus no A līdz Z, un bulta veidota kā smaids.

21. gadsimta sākumā eksplodēja dot-com burbulis, nogremdējot daudzus e-uzņēmumus, bet “Amazon izdevās izdzīvot. 2000. gada sākumā tika paziņota taupības programma ar darbinieku skata samazināšanu par 150, bet 2001. gada ceturtajā ceturksnī Amazon pirmoreiz sāka strādāt ar peļņu.

Bet 2018 gadā ASV interneta tirdzniecības giganta "Amazon" vadītājs Džefs Beizoss ierindojies žurnāla "Forbes" veidotā ikgadējā 400 ASV bagātāko cilvēku saraksta augšgalā. Viņš apsteidza datortehnoloģiju uzņēmuma "Microsoft" dibinātāju Bilu Geitsu, kurš šajā pozīcijā bija atradies iepriekšējos 24 gadus.

Šobrīd “Amazon” pieder pie tehnoloģiju lielā četrinieka, līdz ar tādiem smagsvariem kā “Apple”, “Alphabet” un “Facebook”.