1885. gada 17 jūnijā Ņujorkas ostā no Francijas tiek atvesta Brīvības statujas 300 vara detaļas.

Brīvības statuja, kuras formālais nosaukums ir "Brīvība apgaismo pasauli", veidota neoklasicisma stilā ņujorkas Brīvības salā, ASV. Statujas autors ir francūzis Frederiks Ogists Bartoldi. Tās izstrādē piedalījies arī inženieris Gustavs Eifelis. Jā, Eifeļa torņa projektētājs. Statujas "galva" pirmoreiz publikai tika demonstrēta Pasaules izstādes laikā Parīzē 1878.gadā, bet pati brīvības statuja atveidota līdzīga romiešu Brīvības dievietes tēlam.

Statujas 300 vara detaļas ASV nonāca 214 konteineros uz franču kuģa "Isere" klāja. Izrādās, ka kuģis  gandrīz nogrima vētras laikā Atlantijas okeānā.

1886. gadā pēc statujas uzstādīšanas tā bija augstākā dzelzs konstrukcija pasaulē, un pirmos 16 gadus statuja kalpoja arī kā bāka, izgaismojot ceļu jūrasbraucējiem gandrīz 40 kilometru attālumā no krasta.

No pamatnes līdz lāpas augšgalam tā ir 93 metrus augsta un sver 204 tonnas. "Brīvības lēdijai" ir 879.apavu izmērs, bet vidukļa apkārtmērs – 33,5 metri.

Lai gan "Brīvības lēdijas" kājas novērotājam redzamas tikai daļēji, patiesībā tām blakus atrodas salauztas važas un ķēdes. Turklāt statujai ir gaisā pacelta labā kāja, kas simbolizē atbrīvošanos no apspiešanas un verdzības. Par spīti pozitīvajai statujas simboliskajai nozīmei, sākotnēji afroamerikāņi ASV valdošā rasisma un diskriminācijas dēļ to uzskatīja par drīzāk ironisku Amerikas simbolu.

Ik gadu Brīvības statuju apmeklē aptuveni četri miljoni cilvēku. Salīdzinājumam – Eifeļa tornī ierodas ap sešiem miljoniem tūristu, bet "Londonas acs" panorāmas rats vilina apmēram 3,5 miljonus interesentu gadā. Lai sasniegtu skatu platformu statujas kronī, apmeklētājiem jāmēro 354 pakāpieni.

Septiņas smailes Brīvības statujas kronī simbolizē septiņus pasaules okeānus un septiņus kontinentus, norādot uz brīvību kā visaptverošu jēdzienu.

Statujas struktūra izgatavota no dzelzs. Tā klāta ar vara plātnēm, kuras oksidācijas dēļ laika gaitā kļuvušas zaļas. Lai gan to var nodēvēt par zināmu bojājumu, apsūbējums vienlaikus pasargā statuju no tālāka nodiluma vides faktoru iespaidā.

Statujas oriģinālā lāpa 1984. tika aizstāta ar jaunu detaļu, kura izgatavota no apzeltīta vara. Brīvības statujas un tās pjedestāla būvniecības izmaksas pielīdzināmas aptuveni 10 miljoniem ASV dolāru, ņemot vērā valūtas mūsdienu vērtību.

1982. gadā atklāja, ka statujas galva patiesībā uzstādīta ar aptuveni 0,7 metru novirzi no figūras centra ass. 1944. gadā Brīvības statujas kroņa apgaismojums tika uzstādīts mirgošanas režīmā, Morzas kodā atveidojot burtu "V" no angļu valodas vārda "victory" jeb "uzvara" – trīs īsi un viens garš signāls. Šādi tika atzīmēta Sabiedroto uzvara Otrajā pasaules karā.

Kopumā reģistrēti divi pašnāvības gadījumi, nolecot no Brīvības statujas, tomēr zināms, ka daudziem cilvēkiem pašnāvības mēģinājumi, lecot no statujas kroņa, bijuši nesekmīgi – viņiem izdevies izdzīvot.

Pēc teroristu uzbrukumiem 2001. gada 11. septembrī statuja drošības apsvērumu dēļ tika slēgta. Tās pjedestāls apmeklētājiem no jauna durvis vēra 2004. gadā, bet pati statuja – 2009. gadā. Tomēr šobrīd kroņa skatu platformā vienlaikus var uzturēties ierobežots skaits cilvēku.

1984. gadā ASV Brīvības statuja tika iekļauta UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā.