1946. gada 2. decembrī dzimis par princešu ģērbēju dēvētais itāļu modes dizainers Džanni Versače.


Džanni Versače, viens no slavenākajiem 20. gadsimta nogales dizaineriem, piedzima 1946. gada 2. decembrī un uzauga Itālijas dienvidu pilsētā Redžo di Kalabrijā. “Redžo sākās manas dzīves stāsts mammas šūšanas ateljē un augstās modes veikalā. Te, jau mazs bērns būdams, sāku novērtēt Iliādu un Odiseju, te pirmo reizi ieelpoju diženo Grieķijas mākslu,” atcerējās Džanni.

Mātes Frančeskas butikā viņš iemācījās skicēt, piegriezt un šūt. Par savu meistarību dizainers var pateikties tieši viņai, tomēr attiecības ar mammu bijušas sarežģītas. Frančeska lielāku uzmanību veltījusi vecākajam dēlam, centīgajam Santo, un Džanni izmantoja modi arī tālab, lai būtu viņai līdzās, izpelnītos uzmanību un pašapliecinātos.

Viņa vārds uzreiz nekļuva par modes ikonu, vispirms Versače izcēlās ar drosmi citā jomā – savas seksualitātes atzīšanā. Viņš bija gejs. Kaut arī Itālijā pret homoseksuāļiem nebūt neizturējās toleranti, Versače nedomāja piebremzēt ar savu atklātību.

Pa īstam Versačes karjera modes biznesā aizsākās 1972. gadā, kad viņš noslēdza pirmo līgumu par kolekcijas izveidi un pēc diviem gadiem pasaulei varēja piedāvāt tērpus jau ar Versačes vārdu.

Pēc četriem gadiem viņš, izmantojot brāļa investīcijas, atvēra savu pirmo modes preču veikalu. Vēl pēc septiņiem gadiem Versačes vārds jau bija pietiekami populārs, lai to rakstītu blakus tādiem pasaulslaveniem modes dizaineriem, kā Džordžo Armani, Ralfs Laurēns un Oskars de la Renta..

Versačes revolucionārais raksturs atspoguļojās arī viņa modelētajos tērpos. Iedvesmu tiem deva arī viņa labākā draudzene un māsa vienā personā – Donatella. Šīs sievietes kaislība bija izteikta ultraseksualitāte un minisvārki. Versače tos modelēja, droši slīgstot pārmērībās. Viņš bija pompozs, vulgārs, klasisks, avangardisks un, protams, arī mežonīgi dārgs dizainers. Versače lieliski prata apvārdot pieklājīgas skaistas sievietes, lai tās izdotu milzu naudu par mākslinieka tērpiem, kuros viņas izskatījās pēc... ielasmeitām.

Džanni bija arī viens no pirmajiem modes dizaineriem, kurš turīgu sabiedrības locekļu vietā uz skatēm aicināja slavenības un paša draugus. Draugi – kuri visbiežāk arī bija slavenības – bija zīmola preču labākā reklāma. Mūziķi Madonna, Eltons Džons, Prinss, Džons Bon Džovi un aktrise Patrīcija Ārkete piekrita kļūt par Versačes reklāmas kampaņu modeļiem.

Punktu tam visam, kas Versačes dzīves laikā tika lēsts vairāk nekā 800 miljonu dolāru vērtībā, pielika 1997. gada 15. jūlijā Maiami atskanējušie šāvieni.

Versače dzīvoja un uzdzīvoja Maiami. Viņam līdzās bija draugi, paziņas, mīļākie. Nāves rītā viņš atgriezās no kafejnīcas. Pie mājas vārtiņiem viņam pienāca klāt Endrū Kunanens. Izrādījās, lai nošautu Versači ar diviem šāvieniem. Vairākas dienas pēc slepkavības viņš izdarīja pašnāvību.

Modes dizainera dzīvi pārtrauca sērijveida slepkava sociopāts, 27 gadus vecs gejs un žigolo, kura rīcības patiesie iemesli palika neizdibināti, taču dažādas versijas par to, vai upuris un slepkava bijuši personiski pazīstami, pasaules medijos klīst joprojām.