1911. gada 21. janvārī sākās pirmais Montekarlo autorallijs.

Montekarlo rallijs ir viens no senākajiem rallijiem pasaulē. Tā pirmsākumi meklējami jau 1911.gadā, un kopš tā laika tam bijis lemts kļūt par vienu no prestižākajiem rallijiem pasaulē.

Ideja par ralliju radās Monako valdniekam Albēram I un Monako autokluba prezidentam Antuānam Nogam, gauži vienkārša iemesla dēļ, proti, kūrortam vajadzēja piesaistīt tūristus arī ziemā. Ja vasarās te pulcējās bagātnieki, tūristi un piedzīvojumu meklētāji, tad ziemā viss apstājās, kļuva tukšs un kluss – tā rezultātā nīkuļoja greznās viesnīcas, restorāni, spēļu zāles, bez darba palika visi tie, kuru labklājību nodrošina tūristi. Tāpēc nolemts sarīkot grandiozu ziemas ralliju ar finišu Montekarlo, Monako.

Sacensību formātu tā rīkotāji aizguvuši no tā laika velosipēdu sacensībām: ar hronometru uzņem laiku, kurā dalībnieki no dažādiem punktiem sabrauc vienuviet.

Pirmais rallijs 1911.gada 21.janvārī pulcēja 20 ekipāžas ar sērijveida ražotiem spēkratiem, kuri startēja no sešām dažādām pilsētām: Parīzes, Buloņas, Briseles, Berlīnes, Ženēvas, Vīnes.

Pirmajā rallijā uzvaras laurus plūca Anri Ružjē, kurš attālumu no Parīzes līdz Montekarlo nobrauca ar vidējo ātrumu 22 km/h. Otrajā, 1912.gada Montekarlo ziemas rallijā 88 ekipāžu vidū bija arī Rīgā izgatavotais “Russo Balt” C-24/40 modeļa automobilis (attēlā), ar kuru startē krievu autosportists un žurnālists Andrejs Nagels un līdzbraucējs Vadims Mihailovs. Ar speciāli sagatavoto automobili braucēji uzsāka braucienu Pēterburgā un pēc astoņām dienām, kopumā nobraucot 3257 km, finišēja Montekarlo, maršrutu pieveicot ar vidējo ātrumu 16,7 km/h.

1912.gada rallijā no 82 pirmklasīgu firmu automobiļiem finišēja tikai 40 ekipāžas, bet lielākajai daļai braucēju, kā vēlāk noskaidrojās, mērķi sasniegt neļāva vižņi, kas veidojās benzīna bākā, un salā sabiezējusī eļļa, jo brauciens notika -20 grādos, bet sniega segas biezums sasniedza 50 cm.

Paredzot sniegputeņus un miglu, elektrisko lukturu vietā Nagels izvēlējās pusotras reizes spēcīgākos karbīda prožektorus. Auto bija aprīkots ar lieliskām, Rīgā ražotām “Provodņik Kolumb” markas riepām, bet pakaļējiem riteņiem papildus uzliktas sniega ķēdes. Lai atbaidītu lielceļa laupītājus un ziemas salā īpaši badīgos vilkus, mašīnā bija ierīkota spēcīga sirēna.

1935. gadā latviešu autosportists un burātājs Jevgēnijs Kanskis ar franču “Amilcar” automobili startējot Montekarlo rallijā, uzvarēja Tallinas – Rīgas posmā un kopvērtējumā 11 ekipāžu konkurencē izcīnīja godpilno 5.vietu. Šis nelielais sporta auto bija pazīstamākais  no “Amilcar” modeļiem, iesaukts par “mazo Bugatti”. Starp citu šis auto ir apskatāms Rīgas Motormuzejā.

Bet 2021. gads ieviesis izmaiņas montekarlo rallija norisē, ņemot vērā situāciju ar Covid-19 izplatību reģionā, pieņemts lēmums, ka Montekarlo rallijs pirmo reizi būs slēgts skatītājiem, turklāt tas būs īsākais pastāvēšanas vēsturē.