Nejauša četru mūziķu – Elvisa Preslija, Karla Perkinsa, Džerija Lī Luisa un Džonija Keša – sastapšanās „Sun Records Studios” namā Memfisā 1956. gada 4. decembrī kļuva par unikālu mūzikas notikumu, kas vēsturē palicis ar nosaukumu „Miljons dolāru kvartets”.

Tas notika 1956. gada 4. decembra pusdienlaikā, Memfisā, Savienoto Valstu Tenesī štata lielākajā pilsētā, leģendārajā ierakstu kompānijā „Sun Record Studios”. Šai dienā studijā ierakstīt dažas jaunas dziesmu versijas bija ieradies Karls Perkinss, tobrīd uzplaukstošā rokabilli stila mūziķis, iepriekšējā gadā ieguvis slavu ar savu izcilāko hitu „Blue Suede Shues” – „Zilās zamša kurpes”. Viņam līdzi pavadošais ansamblis – viņa brāļi Kleitons un Džejs, un bundzinieks Dabljū Es Hollends. Lai kuplinātu skanējumu ar spilgtu klavierspēli, „Sun Studios” īpašnieks Sems Filips viņiem piepulcināja jaunatklātu talantu – Džeriju Lī Luisu, tobrīd vēl pazīstamu tikai Memfisas mūziķu aprindās, taču vēlāk dēvētu par „pirmo trako rokenrolistu”. Un, lai, kā vēlāk rakstīja savos memuāros, paklausītos Karla Perkinsa muzicēšanā, bija atbraucis arī nesen pirmos slavas laurus kantrimūzikas laukā plūkušais Džonijs Kešs.

Tā nu viņi tur rosījās, kad pēkšņi – kur ir, tur rodas! – vērās durvis, un tajās stāvēja neviens cits kā Elviss Preslijs, iegriezies apraudzīt savu bijušo darba devēju, kura studijā bija tapuši viņa pirmie hiti. Un tad jau – sākās!

Čaļi jokojās, improvizēja, dalījās iespaidos par nesen dzirdētiem citu mūziķu labiem gabaliem, pamēģināja sadziedāties – sanāca labi. Bija Adventa laiks – īstā reize padziedāt visiem zināmus gospeļus. Sevišķi aizrautīgs – droši vien Elvisa klātbūtnes iedvesmots – bija jaunais Luiss, un, jāteic, Elviss novērtēja viņa stilu un tehniku. Vēl viens „Sun Studios” pastāvīgais mūziķis, pianists Smoukijs Džo Bous, kādā brīdī ielūkojies studijā, esot izmetis: „Jums vajadzētu sabīdīt kvartetu!”

„Es būšu muļļa, ja es šito neierakstīšu,” paziņoja studijas ierakstu producents Džeks Klements un devās pie ierakstu pults. Un tad jau arī Sems Filipss attapās, ka šāda nejauša zvaigžņu sastapšanās kuru katru dienu nenotiek, un piezvanīja vietējās avīzes Memphis Press-Scimitar izklaides redaktoram Bobam Džonsonam, kurš drīz vien bija klāt kopā ar fotogrāfu. Nākamajā dienā avīzē parādījās raksts, ilustrēts ar fotogrāfiju – pie Vurlicera pianīna Elviss Preslijs, aiz viņa ar ģitāru rokās Karls Perkinss, no kura pa labi Džerijs Lī Luiss, pa kreisi – Džonijs Kešs. Raksta nosaukums vēstīja „Million Dollar Quartet” – „Miljons dolāru kvartets”.

1956. gada 4. decembris bija vienīgā reize, kad šī četrotne muzicēja kopā. Ieraksts tika nolikts „Sun Record Studios” fonotēkā un uz pāris desmitgadēm aizmirsts. Tikai septiņdesmitajos gados studijas jaunais īpašnieks – Šelbija Singltona mūzikas producentu kompānija – atklāja šo unikālo materiālu, un 1981. gadā nāca klajā pirmais „Miljons dolāru kvarteta” albums. Daudz pilnīgāks apkopojums tika izdots 1987. gadā, un, visbeidzot, 2006. gadā – versija, kas papildināta vēl ar divpadsmit ieraksta minūtēm. 1987. gada albuma atkārtotā izdevuma vāka anotācijā mūzikas vēsturnieks Kolins Eskots rakstīja: „Viņi savienoja un salāgoja savus neatkārtojamos stilus, un viņu iedzimtā muzikalitāte gādāja, ka galarezultātam piemīt visretāk sastopamā mūzikas kvalitāte: oriģinalitāte.”