Pagājušā gadsimta sešdesmito gadu vidū ansamblis "The Beatles" bija savu radošo spēku pilnbriedā. Viņu septītais albums "Revolver", kas nāca klajā 1966. gada 5. augustā, tiek vērtēts kā revolucionārs sasniegums popmūzikas vēsturē.

1966. gada vasarā rokgrupa "The Beatles" pastāvēja jau sesto gadu. Pēdējos trīs gadus Liverpūles četrinieks bija pavadījis pastāvīgās koncertturnejās, grupas kontā bija jau seši albumi, pēdējo no kuriem, 1965. gadā iznākušo "Rubber Soul", daudzi dēvēja par apvērsumu popmūzikā. Bet „Bītli” jau bija ceļā uz nākamo muzikālo sasniegumu virsotni – albumu "Revolver," kuru kompānija "Parlophone" laida klajā 1966. gada 5. augustā.

Ap šo laiku Liverpūles četrinieks praktiski pārtrauca koncertēt, tāpēc, radot mūziku šim albūmam, domāja tikai par tās skanējumu ierakstā un uz nebēdu eksperimentēja ar dažādiem efektiem, kurus piedāvāja tā laika modernākās skaņas ieraksta un apstrādes tehnoloģijas. Tie, protams, nebija pašmērķīgi formas triki, bet gan atspoguļoja četrotnes dzīves un laikmeta izjūtu. Tas bija laiks, kad Londona kūsāja sešdesmito gadu kultūras un seksuālās revolūcijas mutuļos, aizrautīgi izmēģinot visu, kas līdz tam bijis nepazīstams vai nepieejams, ar mini kleitām sākot, ar LSD beidzot.

„Bītli” bija starp ietekmīgākajiem šī laika gara izpaudējiem. Reizumis albums "Revolver" tiek piesaukts kā grupas t.s. psihodeliskā perioda aizsākums, un, patiešām, albūma tekstos samanāmas atsauces uz psihoaktīvu vielu lietošanu. Tāpat te rodama austrumu filozofijas ietekme, kas spilgti atbalsojas atsevišķu skaņdarbu muzikālajos motīvos. „Bītli” aizvien tālāk aizgāja no sākotnējās valdzinošās vienkāršības un atvērtības, pievēršoties eksistenciālām – dzīvības, nāves un cilvēkam patiesi nozīmīgu centienu – tēmām.

"The Beatles" bija izraisījuši jau otro revolūciju popmūzikā, kura lika sasparoties viņu esošajiem sāncenšiem un radīja daudzus jaunus, bet arī atstāja tos visus tālu iepakaļ,” savā grāmatā „Revolūcija galvā: „Bītlu” sešdesmito gadu ieraksti” izsakās mūzikas vēsturnieks Jans Makdonalds. Daudzu ieskatā šis albums pacēla  jaunā līmenī ne tikai „Bītlu” mūziku, bet populāro mūziku vispār, ienesot tajā daudz jaunu elementu, kas līdz tam tika uzskatīti par akadēmiskās mūzikas prerogatīvu. Spilgts piemērs ir stīgu instrumentu oktets dziesmā "Eleanor Rigby".

"Revolver" septiņas nedēļas bija pārdotākais albums Lielbritānijā un sešas nedēļas – Savienotajās Valstīs. Dažādos visu laiku izcilāko albumu sarakstos – kā mūzikas kritiķu, tā „vienkāršās tautas” sastādītos – "Revolver" parasti ierindojas pirmajā pieciniekā, bet nereti tiek nosaukts arī kā visu laiku izcilākais mūzikas albums. Kas attiecas uz albuma spilgtākajiem hitiem, tad līdzās Eleanor Rigby un Tomorrow Never Knows, ko uzskata par psihodēliskā roka programmatisko sacerējumu, tā ir arī dziesma "Yellow Submarine".