Cilvēki vienmēr apbrīnojuši tos, kuri prot pārsteigt ar ko neiespējamu. Mūzika gan nav cirkus māksla, bet tomēr – trompetista Keta Andersona spēle augšējā reģistrā pārsteidza visus – viņš uz sava instrumenta brīvi muzicēja piecu oktāvu robežās – džeza vēsturē unikāls gadījums.
Džeza vēsturē Keta Andersona vārds nesaraujami saistās ar Djuka Elingtona vārdu, kura orķestrī viņš pavadīja lielāko radošā mūža daļu. Vispirms no 1944. – 1947. gadam, tad no 1950. – 1959., un visbeidzot – no 1961. līdz 1971. gadam. Īsie pārtraukumi darbā pie Elingtona galvenokārt tika veltīti ne visai veiksmīgiem mēģinājumiem izveidot pašam savu orķestri – ja atklāti, vispār jau nemaz neskanēja tik slikti… Atradās arī laiks paceļot apkārt ar jaunizveidotajiem ansambļiem, mūziķu ceļš bieži veda arī uz Eiropu.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X