Raidījuma skanēšanas laikā aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


Vērojot vairāk nekā 600 mācību stundas dažādos mācību priekšmetos, Latvijas Universitātes pētnieki secinājuši, kas ir milzu atšķirība starp to, kā skolotāji savas zināšanas nodod skolēniem. Kā iespējams uzlabot pedagogu sniegumu, lai skolēni varētu apgūt 21. gadsimta prasībām atbilstošu izglītību, Ģimenes studijā analizē Latvijas Universitātes vadošā pētniece, Starpnozaru izglītības inovāciju centra vadītāja Dace Namsone, izglītības eksperte, Latvijas Universitātes padomes locekle Mārīte Seile, Liepājas 5.vidusskolas direktore Inta Korņejeva un Bauskas Valsts ģimnāzijas bioloģijas skolotāja, direktores vietniece Lāsma Krastiņa.

Kopš 2018. gada 12 Latvijas Universitātes eksperti pētījuma "Kā izglītības sistēma var atbalstīt skolotāji, lai skolēni varētu apgūt 21. gadsimta prasībām atbilstošu izglītību" ietvaros vēroja un analizēja 633 mācību stundas dažādos mācību priekšmetos 50 Latvijas skolās. Secinājums: ir milzu atšķirības starp to, kā skolotāji savas zināšanas nodot skolēniem, ir skolotāji eksperti un ir skolotāji, kas māca neprasmīgi. Profesionāla un prasmīga skolēnu mācīšana Latvijas skolās notiek 42% mācību stunda stundu. Kā izglītības sistēma var atbalstīt skolotājus, lai augtu viņu profesionalitāte?