"Cerības ir ar uzviju piepildījušās, šis darbs tiešām ir sirdi plosošs, un no Vaska opusiem, vismaz, ko man ir nācies atskaņot, šis viennozīmīgi ir visspēcīgākais un tāds, kas mani aizrauj līdz citai dimensijai," sarunā raidījumā Kultūras Rondo atzīst vijolniece Vineta Sareika.

Atklājot Rūdens kamermūzikas festivālu, muzicēja stīgu kvartetu “Artemis”, kas pirmatskaņoja Pētera Vaska 6. stīgu kvartetu. Viena no šī kvarteta mūziķēm ir vijolniece Vineta Sareika. Tieši viņa uzrunāja komponistu sadarbībībai un mudināja viņu pēc 16 gadu pārtraukuma atkal rakstīt stīgu kvartetam.

Mūziķe bilst, ka gandarījums par jauno darbu ir liels.

"Tā ir subjektīva sajūta, jo viens ir, ko jūt interprets, cits, kas nonāk līdz klausītājiem. Šajā aspektā ar šo skaņdarbu un vēl maz pieredzes," atzīst Vineta Sareika.

"Bet es domāju, ka mūzikā ir pateikts tik daudz un Pēteris tur ir ielicis visu savu sirdi un dvēseli, un es ļoti ceru, ka tas nonāk arī līdz klausītāju sirdīm."

"Artemis" kvartets jaunajā sastāvā Latvija viesojās un uzstājās pirmo reizi. Stāstot par kopīgo darbu, Vineta Sareika atzīst, ka muzikālo ideju ziņā un koncepcijas uzbūvē kolektīvā ir demokrātiska pieeja un nav līdera.

"Mums ir likums, ka katru ideju ir vismaz vienreiz jāizmēģina, pirms to noliegt vai pateikt, ka tas nekam neder," stāsta Vineta Sareika. "Arī uz skatuves nav tā, ka būtu viens līderis, tas ir atkarīgs no muzikālā materiāla, frāzes, no katras galvenās partijas. (..) Kvartetā visinteresantākais ir šis pinkpongs no solo spēles manieres uz tuti, uz orķestri, tad ir saspēlēšanās, tad ir dialogi, tad atkal ir jāpaliek maliņā un jādod vārds citam. Tas ir tāds nebeidzams process."