Dažādas emocionālo veselību graujošas situācijas iespējamas dažādās profesijās, piemēram, ārsta – pacienta, pārdevēja – klienta, skolotāja – skolēna, celtnieka – būvdarbu vadītāja un daudzās citās attiecībās. Šodien psihoterapeite - rezidente Renāte Kangsepa stāsta par to, kā rīkoties situācijās, kad darba vietā nākas saskarties ar agresīviem klientiem.

"Tie varētu būt agresīvi pacienti, agresīvi kolēģi, agresīvi klienti jūsu darba vietā. Pirmais solis būtu to atpazīt – atpazīt agresiju. Varētu šķist – nē, nu, protams, viņš dusmojas, lamājas, kliedz, necenzēti vārdi, savilktas dūres un uzacis – tāda aktīva agresijas izpausme. Tomēr citreiz agresija var būt klusa.

Tās var būt sakniebtas lūpas, nevēlēšanās uzturēt acu kontaktu un atbildēšana vienā vārdā, ļoti strupi. Arī tās var būt agresijas izpausmes. Šādās situācijās, kā saka – "saglabāt vēsu prātu" būtu ieteicams. Būt relaksētā pozā, runāt mierīgi, skaidri un skaļi. Tādā tonī, lai menedžētu situāciju līdzvērtīgā plaknē un uzklausītu, kas otrai pusei ir sakāms," stāsta speciāliste.

Emocionālās veselības nedēļā, kuru iedibinājusi Rīgas Stradiņa universitātes Psihosimātikās medicīnas un psihoterapijas klīnika, pievēršamies tematiem, kas skar dažādus emocionālās veselības apdraudējumus darba vietā. Par dažādām situācijām un, kā ar tām tikt galā, stāsta ārsti, psihoterapijas rezidenti.