Satiksmes resorā nākamgad turpināsies reģionālo ceļu remontdarbi, kopā ar daļu ilgi gaidīto jauno elektrovilcienu modernizēs peronus, ieviesīs vienotu sabiedriskā transporta biļeti. Notiks valsts programmā plānoto veloceliņu projektēšana.

Ceļu atjaunošanā no pārējām Baltijas valstīm atpaliekam par desmit gadiem, tāpēc būtiski turpināt iesākto reģionālo ceļu atjaunošanu, uzsver satiksmes ministrs Tālis Linkaits no Jaunās konservatīvās partijas. Vienlaikus aizvien redzamāka būs sabiedriskā transporta un ar to saistītās infrastruktūras atjaunināšana. Tā īsumā varētu raksturot prioritāros pasākumus Satiksmes ministrijas nākamā gada budžetā.

Nākamgad prioritārajiem pasākumiem paredzēti papildus 73,7 miljoni eiro. Virs 15 miljoniem eiro paredzēti šogad jau sāktajai reģionālā sabiedrisko autobusu maršrutu un aprīkojuma uzturēšanai un vilcienu infrastruktūras uzlabošanai. Sagaidot pirmos „Škoda Vagonka” elektrovilcienus, no nākamā gada papildus piešķirtos līdzekļus sākt ieguldīt peronu paaugstināšanai 48 stacijās. Tāpat pāris gadu laikā iecerēts uz sliežu ceļiem Krustpils un Jelgavas virzienā novērst „vājos punktus”, lai vilcieni varētu braukt līdz pat 140 kilometriem stundā.

Šobrīd Satiksmes ministrijā neizskata jaunu dīzeļvilcienu iegādi – Eiropas Komisija to novērtējusi kā klimata mērķiem neatbilstošu. Tā vietā ar Eiropas atveseļošanās plāna finansējumu plānots no 2026. gada ieviest bateriju vilcienus ar elektriskās padeves iespēju, stāsta satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Lauvas tiesu papildus piešķirto līdzekļu – gandrīz 58 miljonus eiro – izmantos reģionālo ceļu remontdarbu turpināšanai 280 kilometru garumā visā Latvijā. Šie darbi iekļauti valsts reģionālo autoceļu tīkla būvniecības plānā nākamajiem sešiem gadiem. Plāns vēl top un drīz to prezentēs Latvijas plānošanas reģionu sanāksmēs. Mērķis – sešu gadu laikā sakārtot visus reģionālos ceļus.

Papildus vairāk nekā viens miljons eiro turpmākajos trīs gados ieplānots valsts programmā paredzētu 15 veloceliņu projektēšanai līdzās autoceļiem. Tādi jau tapuši Murjāņos un vairākās vietās Pierīgā. Pašlaik vērienīgākais plāns ir veloceliņš no Rīgas līdz Carnikavai, tā izveidē izmantos arī Eiropas Atjaunošanas un noturības mehānisma līdzekļus.