Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) 3.decembrī atklāj informatīvi izglītojošo kampaņu "Esi reāls!", kuras mērķis ir veidot izpratni par influenceru jeb ietekmētāju mārketingu un veicināt kritisko domāšanu.

“Atbilstoši strauji augošajām tendencēm sociālo tīklu vidē, ar nolūku veicināt preču un pakalpojumu (turpmāk – Produkti) reklamēšanu, aktīvi tiek izmantotas dažādas sociālo tīklu pakalpojumu iespējas, tai skaitā satura veidotāju jeb „influenceru” (turpmāk – Satura veidotāji) sociālā saziņa. Liels sekotāju skaits ir ātrs un efektīvs veids kā ar it kā ikdienišķa sociālā tīkla ieraksta palīdzību sasniegtu un ietekmētu lielu skaitu patērētāju, tomēr arī Satura veidotājiem ir jāievēro prasības, kas attiecas uz preču un pakalpojumu reklamēšanu vai tai pielīdzināmu saziņu,” norāda PTAC.

Kāpēc nepieciešama kampaņa, skaidro Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktora vietniece, Patērētāju tiesību uzraudzības departamenta direktore Ieva Baldiņa.

Viedokli par influenceru darbību, produktu reklamēšanu un uzņēmumu atbildību izsaka digitālā mārketinga speciālists Jānis Polis un BSMS mārketinga nodaļas vadītājs Deniss Ševeļovs.