Notiek virzība par priekšvēlēšanu aģitāciju galvenokārt valsts valodā. To Saeima atbalstīja 1.lasījumā. Paredzēts, ka tas attieksies gan uz priekšvēlēšanu aģitācijas materiāliem, gan komunikāciju medijos, bet ne uz politisko spēku mājaslapām.

Ar šīm likuma izmaiņām rosināts noteikt, ka mediju programmās un raidījumos, publiskās lietošanas telpās, preses izdevumos priekšvēlēšanu aģitācijas materiāli izvietojami un priekšvēlēšanu aģitācija notiek valsts valodā. Paredzēts, ka izņēmums būtu informācijas izklāsts politisko partiju un to apvienību tīmekļa lapās.

Savukārt priekšvēlēšanu aģitācijas periodā pirms Eiropas Parlamenta un pašvaldību domju vēlēšanām priekšvēlēšanu aģitācijas materiāli var saturēt vai priekšvēlēšanu aģitācija var tikt nodrošināta ar tulkojumu Eiropas Savienības dalībvalstu oficiālajās valodās, ievērojot nosacījumu, ka valsts valodas lietojums nedz audiāli, nedz vizuāli nedrīkst būt mazāks vai šaurāks par saturu svešvalodā.

Likumprojekta autori norāda, ka izmaiņas plašākā kontekstā turpina stiprināt valsts valodas pozīcijas un klātbūtni visās valsts un sabiedrības jomās. Ar šiem grozījumiem arī deputāti tiecas novērst pretrunu ar Satversmē noteikto – pašlaik faktiski tiek uzturēta paralēla valoda saziņai ar sabiedrību tik valstiski fundamentālā procesā kā vēlēšanu tiesību īstenošanā.

Viedokli izsaka politologs, aģentūras "Mediju tilts" līdzīpašnieks Filips Rajevskis.