Saruna veltīta atdzimušajiem zīmoliem, taču pirms to sākt, atgriežamies pie temata, kuru ar komunikācijas stratēģi Zigurdu Zaķi un zīmolvedībās un reklāmas ekspertu Gunti Stirnu, iztirzājām iepriekšējā raidījumā. Proti, saruna bija par bojāgājušajiem uzņēmumiem, šajā kategorijā ieskaitot arī parfimērijas un kosmētikas zīmolu "Dzintars". Šis pieņēmums izrādījies pāragrs un "Dzintars" kopš dažām ne'dēlā atgriezies apritē ar jaunu produktu līniju un pamanāmu reklāmas kampaņu. Atliek vēlēt šim vēsturiskajam zīmolam izdošanos.

Šajā raidījumā saruna veltīta diviem pēc aizmirstības desmitgadēm apritē atkal nonākušiem zīmoliem. Stāsta divu vēsturisku zīmolu atjaunotāji un vadītāji - SIA "Jānis Roze" un SIA "Jāņa Rozes apgāds" valdes priekšsēdētājs Ainārs Roze, SIA "Jānis Roze" izpilddirektore Ināra Beļiņkaja un Ērenpreiss velosipēdu darbnīcas vadītājs Toms Ērenpreiss.

"Vēlēšanās atjaunot Jāņa Rozes vārdu un arī firmas zīmi sākās jau stipri agrāk, jau 80. gadu vidū, beigās, jo mums vienkārši ārkārtīgi patīk tā zīme un visi jau zināja, ka tajās telpās, kur pēdējā laikā bija veikals "Dzintars", ka tā bija kādreiz Rozes grāmatnīca," atminas Ināra Beļiņkaja.

"Es sāku strādāt Rozes grāmatnīcā 1962. gadā, un ļoti jau tad bija zināms, ka tā ir bijusi Rozes grāmatnīca. Man nebija ne jausmas, ka Rozes ģimene ir vai nu Latvijā, vai vispār, kas ar viņiem ir noticis. Un kā jau padomju laikā, mums nebija nekādas saprašanas, par kādiem patentiem, preču zīmi kā tādu. Mums vienkārši patika šī jaukā zīme ar rozīti," atzīst Ināra Beļiņkaja. "Mēs ļoti gribējām savai grāmatnīcai citu nosaukumu, jo mēs bijām arī nosaukti par "Dzintaru", jo tieši blakus Krišjāņa Barona ielas trešajā mājā bija arī "Dzintara"  parfimērijas veikals tolaik."

"Mēs sakām pieprasīt piešķirt šai grāmatnīcai vārdu "Jānis Roze" vai "Jāņa Rozes grāmatnīca". Tas jau bija 1986./ 87. gads, kad mēs sākām cīnīties par cita nosaukuma iegūšanu un bija diezgan daudz publikācijas gan laikrakstos, gan arī žurnālos, arī krievu presē. Viens no tādiem grūdieniem zināmā mērā bija arī televīzijas raidījums "Labvakar", kur veselos divos raidījumos bija diezgan liela sadaļa par to, ka Rozes grāmatnīcai vajadzētu šo vārdu, kāda ir vēsture. Mēs bijām sākuši vākt arī Rozes izdevumus. Vispār tā bija tāda ļoti patriotiska kustība," turpina Ināra Beļiņkaja.

"Tajā laikā arī nejaušības dēļ izdevās iepazīties ar Jāņa Rozes meitu Ainu Rozi, kas bija keramiķe un strādāja Mākslas akadēmijā. Tad tikai mēs tā īsti sākām sapazīties un saprast. Tad Jāņa Rozes dēla Jāņa, kurš nebija izsūtīts uz Sibīriju, ģimene un dēli, tagad mans partneris Ainārs Roze, tolaik Ilmārs Rozes iesaistījās," stāsta Ināra Beļiņkaja. "Nosaukumu kā tādu mēs jau atguvām LPSR laikā. Tas bija valsts tirdzniecības uzņēmums tolaik, kad mēs dabūjām nosaukumu "Jāņa Rozes grāmatnīca". 

Ainārs Roze stāsta par uzņēmuma veidošanu un nostiprināšanu 90.gados atbilstoši likumdošanas prasībām. Pirmā grāmata Jāņa Rozes apgādā tika izdota 1997. gadā. 

"Es sāku restaurāciju," savu stāstu par zīmola Ērenpreiss atjaunošanu sāk Toms Ērenpreiss. "Mans atzars ir no Gustava Ērenpreisa brāļa. Pa manu līniju ir vairāk bijuši virpotāji, mehāniķi, tieši darītāji, un es tieši tāpat arī sāku, es sāku ar Gustava Ērenpreisa un citu 30. gadu velosipēdu restaurāciju. Tas bija jau šajā gadsimtā, ap 2005./ 2006. gadu."

"Būtībā caur tiem velosipēdiem, caur to restaurāciju kādu piecu gadu laikā nonācām kopā ar kolēģiem pie tā, ka vajadzētu arī radīt jaunus velosipēdus. Jo ir tik liela sajūsma par šiem vēsturiskajiem velosipēdiem, ka viņam ir tik augsta kvalitāte. 2010. gadā tika radīts uzņēmums un 2012. gadā radās pirmie jaunie Ērenpreiss velosipēdi. Paralēli visu laiku ir pastāvēja šo vēsturisko velosipēdu restaurācija. Kad es sāku, tie bija vidēji 70 gadus veci, tagad jau ir 80 gadus veci," stāsta Toms Ērenpreiss.

"Manā pusē nav bijusi tāda tieša pārmantojamība, tiešs mantojums kā tāds, bet idejiskā ziņā, un man ir svētība no Gustava Ērenpreisa bērniem, ka es to lietu var darīt un turpināt. Tieši ietekmējoties no šiem 30. gadu velosipēdiem arī tiek radīti pilnīgi jauni, moderni, mūsdienu Ērenpreiss velosipēdi," turpina Toms Ērenpreiss.

Pirmais jaunais Ērenpreiss velosipēds tika izgatavots 2012. gadā.