Zīmols un leģenda. Kā zināms, leģendas pamatā ir vēstures patiesība, tāds ir arī stāsts par Latvijas vīnkopību.  Ir ziņas, ka 13. gadsimtā un arī vēlāk vīnogas audzētas un vīns darīts ne tikai Kurzemē, bet arī pie Rīgas. Vīnkopība bijusi arī viena no Kurzemes hercoga Jēkaba Ketlera daudzajām iecerēm, un arī nedaudzu selekcionāru entuziastu kopts lauciņš pagājušajā gadsimtā. Visspilgtākās pēdas tas atstājis Sabiles pilsētas un apkārtējā reģiona identitātē, ko iemieso vīnogu ķekars Sabiles ģerbonī. Tomēr, no vīnkopības industrijas viedokļa raugoties, tā bija un palika skaista pagātnes leģenda, un tikai pēdējā desmitgadē šis stāsts iedvesmojis vairāku vīna ražotāju zīmolu tapšanu, un viens no tiem "Abavas vīna darītava". Raidījumā saruna ar šīs darītavas dibinātāju un īpašnieku Mārtiņu Barkānu.

"Tā pirmā dzirkstele radās mums tālajā 2007. gadā, kad mēs ar sievu kāzu ceļojumā ieklīdām Itālijā, Toskānā. Sēžot kādas itāļu vīna darītavas terasē, skatoties uz to skaisto ieleju un vīnogu dārziem ielejā, radās ideja, ka, darinot vīnu un dzīvojot laukos, tā dzīve var būt gauži interesanti, jo tas ir tas mirklis, kurā tu lauku dzīvei piedod garšu un piedot sajūtu. Un piedod pasauli.

Ja mēs laukos audzētu burkānu, tad pie mums ciemiņi pārāk daudz nebrauktu. Savukārt brīdī, kad tu, sēžot laukos, dari vīnu, nez kāpēc pasaule pie tevis brauc. Līdzīgi kā mēs klīdām pa vīna darītavām tālajā Itālijā, tā man radās vīzija, ka vīnoga un vīns varētu būt tas magnētiskā, kā mēs sasaistītos ar pasauli. 

Tajā brīdī tas arī bija gandrīz vai galvenais motivarors, paskatīties uz šo ideju," par idejas attīstību stāsta Mārtiņš Barkāns.