Pēc pagājušā gada, kad reģistrēto elektroauto skaits Latvijā dubultojās, šogad kāpuma vismaz jaunu mašīnu segmentā vairs nav. Statistiku gan augšup padzen fakts, ka lietotus elektromobiļus gan iegādājamies vairāk. Auto nozare secina, ka tādus braucamos gribam, bet bez valsts atbalsta nevaram atļauties, tāpēc pērkam lietotos. Turklāt mašīnas arī tiek liktas lietā, par ko liecina augošais uzlāžu skaits.

Auto asociācija jau labu laiku brīdina, ka pārredzamā nākotnē tradicionāli darbināmās mašīnas kļūs par vēsturi, par pārvietošanās līdzekļiem kļūstot elektromobiļiem. Pērn Latvijā ticis reģistrēts divreiz vairāk elektroauto nekā gadu iepriekš. Tomēr šogad, kad autotirgus priecājas par parasto mašīnu darījumu skaita kāpumu, eletroauto pārdošanas apjomi stabilizējušies. Par marta datiem stāsta Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Un ar mašīnām tiek arī braukts. To apliecina augošais elektroautouzlāžu skaits un iztērētās elektrības apjoms. Līdz aprīļa vidum veiktas vairāk nekā 1700 uzlādes, kamēr pērn mazāk nekā 1300. Mašīnas braucot “noēdušas” 29 megavatstundas elektrības. Ar subsīdiju atbalstu uzlādes staciju tīklu izveidojušās Ceļu satiksmes drošības direkcijas elektromobilitātes attīstības vadītājs Pauls Beinarovičs secina, ka uzlāžu skaits dienā šogad pret pērno gadu audzis par vairāk nekā trešdaļu.

1. aprīlī Latvijā bija reģistrēti 1384 elektromobiļi. Lietuvā tādu ir jau tieši divas reizes vairāk, bet Igaunijā ripo 1924 elektroauto.

Atkarībā no mašīnas un laikapstākļiem, jo ziemā elektroauto ir par teju trešdaļu ēdelīgāki, uz simt nobraucamajiem kilometriem vidēji viena mašīna patērē 18 kilovatstundas jeb divarpus eiro, ja lādējas mājās, vai trīsarpus eiro, ja to dara ārpus mājas.

Līdz 36 pieslēgvietām attīstījies gigants “Latvenergo”, kas ir teju vienīgais vai vismaz būtiskākais spēlētājs komerctirgū. Bilanci kopš pirmās stacijas atklāšanas uzskaita uzņēmuma Elektrotransporta uzlādes tīkla vadītājs Ansis Valdovskis.

“Latvenergo” paredz, ka līdz ar elektroauto attīstības tendencēm komerciālais uzlādes tīkls šogad tiks paplašināts līdz vismaz 84 uzlādes vietām ne tikai Rīgā, bet arī visos reģionos.