Februāra vidū atklāja atjaunoto Mažeiķu - Reņģes dzelzceļa līniju, kas bija slēgta 12 gadus. Lietuva sliežu, tiltu un citos rekonstrukcijas darbos ieguldīja 9,4 miljonus eiro. Savukārt, „Latvijas dzelzceļš” Latvijas teritorijā esošās sliedes visus šos gadus uzturēja darba kārtība. Kādas kravas tiks vestas pa atjaunoto dzelzceļa posmu un vai notiks arī pasažieru pārvadājumi?

Dzelzceļa posmu no Latvijas robežas līdz Mažeiķiem lietuvieši slēdza 2008. gadā, demontējot arī sliedes. Pirms trīs gadiem Eiropas Komisija sodīja „Lietuvas Dzelzceļu” par konkurences ierobežojumiem dzelzceļa kravu pārvadājumos, piespriežot maksāt arī soda naudu 27,8 miljonus eiro. Stāsta Satiksmes ministrijas Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups.

Kādas kravas pa atjaunoto dzelzceļu gatavojas pārvadāt „Latvijas dzelzceļš”? Uzņēmuma pārstāve Ella Pētermane stāsta, ka šobrīd vēl notiek līgumu slēgšanas process.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits no Jaunās konservatīvās partijas uzsvēra, ka atjaunotajā dzelzceļa posmā galvenā būs kravu satiksme, bet turpināsies sarunas ar „Lietuvas dzelzceļu” arī par pasažieru pārvadājumiem. Par to priecātos arī vietējie iedzīvotāji. Stāsta Apvienotā Jaunauces un Rubas pagastu pārvaldes vadītāja Gunta Kalniņa.

Cik liels būs dzelzceļa posma Jelgava – Mažeiķi pienesums Latvijas ekonomikai, pagaidām vēl grūti spriest. Dzelzceļa līniju Jelgava – Mažeiķi tika uzbūvēta 1873. gadā, tātad pirms 147 gadiem.

Sižets tapis sadarbībā ar Latvijas Banku.