No šodienas atsākas lidojumi no Rīgas lidostas uz trešajām valstīm. "AirBaltic" šodien atsāk lidojumus uz Kijevu, citas aviokompānijas reisus atsāks marta beigās, aprīļa sākumā. Tomēr lidosta lielu pasažieru skaita pieaugumu neplāno, jo saglabājas daudzi ierobežojumi.

Par to, kā lidostas darbu ietekmējusi pandēmija, liecina finanšu rādītāji. Ja 2019. gadā lidostas peļņa bija 22 miljoni eiro, tad pērn apgrozījums samazinājās par 54% un lidostas zaudējumi sasniedza 15,5 miljonus eiro. Lidostas Rīga pārstāve Laura Kulakova skaidro, ka Eiropas Komisija marta sākumā atļāva palielināt lidostas pamatkapitālu par 35,2 miljoniem eiro un atstāt uzņēmuma rīcībā dividendes 4,5 miljonu eiro apmērā.

“AirBaltic” pārstāvis Didzis Rudmanis stāsta, ka pēc valdība lēmuma par aviolidojumu atsākšanu uz trešajām pasaules valstīm, palielinās lidojumu rezervāciju skaits.

Pasažieru skaits tomēr būtiski nepalielināsies, jo līdz 6. aprīlim, ārkārtas situācijas beigām, joprojām ir aizliegti nebūtiski un tūrisma ceļojumi, tāpat pasažieriem jāseko ieceļošanas prasībām citās valstīs, kas bieži mainās. Arī visas papildus izmaksas par Covid testiem pasažieriem jāsedz pašiem.

Jaunu sūtījumu šķirošanas un apstrādes centru Rīgas lidostas teritorijā būvē uzņēmums “DHL Express”, kam ir pašiem savs aviotransports. Uzņēmuma vadītājs Krists Ezeriņš stāsta, ka pandēmijas laikā pieaug interneta pirkumu skaits.

Lidostas Rīga pārstāve Laura Kulakova stāsta, ka tieši kravu pārvadājumi ir viens no lidostas attīstības virzieniem.

Lidmašīnu izlidošanas laikā Rīgas lidostā atvērti gan veikali, gan ēstuves, tomēr nepilnā apjomā, jo februārī lidostā Rīga apkalpoti tikai 24 000 pasažieru, kas ir par 95% mazāk nekā gadu iepriekš