Bankas turpina attīstīt savus digitālos pakalpojumus. Latvijā pērn SEB banka izveidoja Mobilo banku jeb bankas mobilo filiāli, kas lauku reģionos sniedz ikdienas finanšu pakalpojumus, izmantojot internetbanku. Pagājušajā nedēļā Citadeles banka paziņoja, ka turpmāk kļūt par bankas klientu varēs, arī neejot uz bankas filiāli, bet uz bankas mobilo lietotni nosūtot fotogrāfiju ar pases vai personas apliecības attēlu.

Bankas mobilo filiāli izveidojusi SEB banka. Tas nozīmē, ka bankas darbinieku grupa ar datoru, printeri un skeneri ierodas kādā konkrētā uzņēmumā un sniedz pakalpojumus, ko var veikt tikai filiālē, piemēram, kļūt par bankas klientu. Klientu centra vadītāja Inga Šeninga atzīst, ka šobrīd galvenais uzdevums ir palīdzēt nomainīt kodu kartes.

Atgādinām, ka SEB banka 2014. gadā slēdza filiāles 10 pilsētās, to skaidrojot ar apmeklētāju skaita sarukumu par 40%. Šajās vietās tika saglabāti bankomāti un interneta pieejas punkti. Savukārt 2015. gadā sadarbībā ar Latvijas Pašvaldību savienību, „Swedbank” uzstādīja 15 bankomātus novados, kur to vairs nebija pēc Krājbankas slēgšanas. „Swedbank” filiāļu tīkla vadītājs Mārtiņš Drusts stāsta, ka banka izveidojusi 10 pašapkalpošanās filiāles.

Latvijas Pašvaldību savienības padomniece uzņēmējdarbības jautājumos Andra Feldmane vērtē, ka interneta pieslēgums ir bibliotēkās visā Latvijā, bankomāti pieejami arī klientu apkalpošanas centros un skaidru naudu var izņemt arī atsevišķos veikalos un degvielas uzpildes stacijās. Bet valsts pienākums ir nodrošināt minimālo pakalpojumu grozu. 

Visiem Latvijas iedzīvotājiem nekad nebūs viedtelefoni, kas ļauj izmantot banku aplikācijas, tāpat internets. Tāpēc valstij jādomā, kā minimālo pakalpojumu grozu finanšu jomā nodrošināt arī gados vecākiem iedzīvotājiem attālos reģionos.

Materiāls tapis ar Latvijas Bankas finansiālu atbalstu.